Sun Chariots

 
Inatt (haha jag har märkt att mycket jag gör händer på natten c'x) så lämnade jag Shady Pearls.
 
 
Shady Pearls är en stor klubb, no doubt. Tiden som jag har varit med har faktiskt varit lärorikt för mig. Jag har fått träffa nya härliga människor, få känna av känslan av en stor klubb igen. (Fast LWO var väl rätt stor den med va?) Men jag tror ni vet vad jag menar. Men under den här perioden har det även varit något som inte gjorde att det kändes 100% rätt. Samtidigt så har IRL börjat dra mer än vad det gjorde i december (och då jag ansökte) vilket gör det ännu svårare att logga in till eventen som man måste gå på. Så inatt tog jag mitt beslut och lämnade. Självklart skickade jag brev till Amanda och berättade varför jag lämnade!
Alla som lämnar en klubb utan att berätta varför för klubbägaren tycker jag är rent respektlöst, jag har varit med om det själv många gånger.
 
Till er som ansökt till Shady Pearls eller står på väntelistan: framför er väntar en riktigt härlig klubb med snälla och goa medlemmar! Ni kommer inte bli besvikna ;)
 
Men då undrar ni säkert om jag ska vara klubblös nu. Nope det ska jag inte! Samma kväll hade Mammut bestämt sig för att göra sin klubb som hon tänkt på länge att göra :D Först hade hon tänkt göra en klubb med namnet Mammoths bara för att vi kallar henne för Mammut x) Men jag joinade henne för att hjälpa henne med namn och efter ca 1,5 timme kom vi fram till ett. Alltså, ni anar inte va många namn som är tagna o.o Alla snygga och riktigt häftiga namn vi kom på var upptagna, det var sjukt...
 
Men namnet vi kom på nu? Jo det blev Sun Chariots! :D Chariots är en speciell hästdriven vagn, jag har ingen aning om vad den heter på svenska men ni kan se bilder på chariots HÄR. Sun antar jag att ni vet vad det är xD
 
Sun Chariots kommer vara en klubb för ens nära och kära att bara vara med varandra. Alltså att vi bara tar in personer som vi känner, vänner till oss. Dessutom kommer vi inte ha några events för att känna oss tvingade till att logga in om exempelvis IRL drar eller att man kanske inte har lust att logga in på SSO helt enkelt! Så efter att Mammut skapat SC så red vi runt och fixade klubboutfit. För även om vi inte kommer ha event kan man ju ha en klubboutfit, man känner sig connectade inom klubben om man rider runt i en klubboutfit tycker jag! :D Efter spring fram och tillbaka över Jorvik (och efter att Mammut blivit av med mycket sc) så fick vi äntligen till en snygg outfit!
 
 
 
 
Vi tänkte först på färgen gul, men vi tyckte båda väldigt snabbt att det skulle vara svårt att fixa en snygg outfit med gul. Så Mammut kom med förslaget ljus/matt röd (solen finns ju i många färger mellan gul, orange och röd), och utifrån tröjan så byggde vi upp outfiten :D
 
Det känns redan jättebra, jag är i en klubb som mina underbara vänner kommer vara i också ♥
~ I'm a flame, we are fire, together we are Sun Chariots ~
 
EDIT: Jag har börjat på en klubblogg om ni vill kika in på den! Den är under uppgbyggnad så den är inte klar C: sunchariots.weebly.com :D
 
#1 - Juice

Åh, kommer sakna dig jättemycket! Hoppas att ni kommer ha det bra i klubben och att du känner att du gjorde rätt val! <3

Svar: Hittills känns det så! Kram på dig Juice <3
Rännan

#2 - Inez Flowerforest

Sneaky Dragons har en gul klubboutfit som är jätte snygg, btw kan man gå med i SC?

#3 - Alanis Moonstorm

Hihi, tänkte på tarot när jag hörde Sun Chariots. Både The Chariot och The Sun är ju kort i den stora arkanan. The Chariot handlar om vinster man får kämpa sig till, om viljestyrka. The Sun handlar om seger och lycka. Bägge korten är kopplade till solguden Helios. Bägge korten i min lek har dessutom hästar i bilden, som symboliserar rörelse, styrka och alla de fyra elementen. Så det var ett passande och väldigt lyckat klubbnamn tycker jag!

Svar: Wow, aldrig hört talas om det där! Måste säga att namnet blev ännu bättre nu haha ;) Tack för infon Alanis :D
Rännan

#4 - Lilly

Så det var det ni pysslade med när jag var hos Harlod och letade efter Tess ❤️. Hoppas det blir bra 😊.

Svar: Haha jajamän :D Fast det tog ett bra tag, alla namn vi kom på var upptagna typ :o
Rännan

#5 - Mammut

Omg vad fränt namnet blev nu, det gjorde vi allt bra du rän ;)

Svar: Ajamän ;D
Rännan

#6 - Sasha Silverroad

Chariot är typ en grekisk stridsvagn. :D

#7 - Nik

OMG. Det lilla citatet du kom på där på slutet måste ju ha någon connection med låten Firestone - Kygo ft. Conrad!! Tänkte direkt på den låten när jag läste det :D

Svar: Haha det kommer från den låten med ;D Mammut satt och lyssnade på den, vi gjorde om meningen lite och fick till SC's citat :D
Rännan

#8 - Carina Flowerlake

Du har en jättefin blogg! :) Kommer rekommendera den till min blogg, den e så sjukt bra. <3
Nu är det bara en fråga... Betalar du för din blogg.se - blogg? Isåfall, hur ändrar du kommentars bilden? Alltså nu har du ju en julbild, typ en skog. ;) Den syns när man kommenterar.
Och hur fick du bakgrunden?

Kramiz!

Svar: Nej, jag betalar inte för den! Bilden som jag har bakom fältet där man skriver in kommentarer har jag lagt in i "commentform". Klicka in på den här länken -> https://cdn1.cdnme.se/4199657/9-3/skarmklipp_54ad76feddf2b30e07230d38.jpg <- där har jag lagt upp en bild. Du måste gå in i Stilmallen på din blogg och leta efter "commentform" som på bilden jag länkade här ovanför. På "background" under 'commentform' klistrar du in den bilden du vill ha! :) Och bakgrunden till hela min blogg hittade jag via Google.
Rännan

#9 - Carina Flowerlake

Oj menar i alla fall inte i så fall. :P

#10 - Carina Flowerlake

Förlåt för lite frågor! Men jag är lite nyfiken eftersom jag håller på att skapa en blogg på blogg.se! :)

Hur fick du designen? Alltså köpte du de med poäng? Men om du inte gjorde det, eller om du gjorde det, vad heter själva designen? :D Den e sååå fin!

Kramiz!

Svar: Själva grunddesingen (att jag har en meny på höger sida om mina inlägg osv) laddade jag ner från en sida, sen har jag fixat färgerna, teckensnitten och bilder själv ^^
Rännan

#11 - Carina Flowerlake

Hehe.... Vart har du laddat ner den? :)

Svar: Tror det var den här sidan -> http://www.designadinblogg.se/gratisdesign/ :)
Rännan

#12 - Agnes Shystar

Hej! Rännan jag har brevat dig om att gå med i klubben. Undrar bara om du har läst det i så fall om du inte har gjort det snälla gör det:D