Kylskåpsteorin

 
Jag skrev det här inlägget på min gamla blogg på bloggportalen bloggo.nu, men jag kände att jag ville skriva om det här!
 
Alla har sett dem minst en gång, ingen vet vad de är och de lyser på natten. Jag kallar dem för kylskåp, för de ser ut som en dörr ifrån ett kylsåp eller frys xD
 
 
De har funnits enda sen spelets början, och ingentstans har vi fått någon indikation på vad det kan vara. En portal? Ett förråd? Nåt allmänt mysko som ligger och skräpar på marken?
 
Jag tänkte vi ska ta oss en närmare titt på symbolerna som finns på dörrarna. Den runda är jag inte riktigt säker på vad det kan vara, men stjärnan däremot är intressant.
 
Vi börjar med att titta på kylskåpsdörren som ligger utanför Valedale.
 
 
För att det ska bli rätt så ställer jag mig i samma position på alla dörrar - med hästens nos ovanför symbolerna som ni ser på bilden. Kolla på stjärnan, det är en prick på en av kanterna. Jag får mina funderingar redan här. Vi fortsätter söderut till kylskåpsdörren mellan Moorland och Fort Pinta.
 
 
På den här dörren är det också en prick! Notera att jag ställer mig i samma ställning som på förra dörren, det är viktigt! Men hey.. pricken har flyttats ner? Vi fortsätter till kylskåsdörren i Gröndal.
 
 
Vinkeln blev lite knepig att ta på den här dörren för om jag tog rakt uppifrån skymdes stjärnan av en buske x) Men ni ser, pricken har flyttats till vänster! Vi beger oss mot sista dörren i Gyllenåsarnas Dal.
 
 
Och här har pricken hoppat upp ett steg...  Låt oss titta på kartan!
 
 
Här kan ni se att jag har märkt ut platserna där kylskåpsdörrarna finns med gula stjärnor, dessa har jag sedan kopplat ihop med en stjärnsymbol!
 
Hänger ni med? Pricken på varje dörr visar vilken dörr det är i den här stora stjärnan! Dörrarna bildar faktiskt ett mönster av stjärnan som finns på varje dörr! GÅD dörren visar exempelvis att den är på den vänstra kanten längst upp i den stora stjärnsymbolen!
 
Men, det är en dörr som saknas. Och denna dörr finns utan tvekan i det stängda området ovanför Norra Länken. Frågan är ju då, när kommer det området öppnas? Och när området väl är öppnat, då bör vi väl ha hittat den femte dörren? Kommer vi äntligen få ett uppdrag som har med dessa mystiska kylskåpsdörrar att göra, så vi får reda på vad dem är till för? Frågorna är många!
 
Har ni några teorier om detta? Jag är sjukt spänd på att få reda på mer om detta ämne!
 
#1 - Minna

Har faktiskt aldrig noterat dessa symboler som finns på "kylskåpsdörrarna", och jag har ingen aning om vad de har för funktion :) Men bra inlägg, nu får man något att fundera lite på :D

#2 - Ellie Lionknight

Har alltid undrat över de där vita sakerna i marken. Redan från första gången jag såg de tänkte jag på "ventilationssystem/trummor". Vet inte riktigt varför, men de skulle kunna vara några slags tunnlar som går under Jorvik, kanske? Att de lyser på natten stämmer dock inte riktigt in på den teorin. Det är bara allmänt skumt.
Att du upptäckte att de bildar en stjärna var riktigt spännande - har aldrig lagt märke till att pricken flyttas för varje "lucka/dörr". Skall bli spännande att se vad som dyker upp i framtiden!

Svar: Tunnlar var inte så dumt! Ljusen ifrån dörrarna skulle ju kunna komma ifrån tunnlarnas lampor? Som sagt, tycker det är riktigt spännande :D
Rännan

#3 - Alma Shadowbear

Jag tror att det kanske är ett typ lyse som lyser på natten men när jag hörde din teori har jag insätt att det inte BARA är det :o

/Almzz

#4 - Stephanie Diamondfall

Har alltid undrat vad de är men slfrig riktigt tänkt vidare på dem. Hoppas vi får något uppdrag med dem när området öppnar. Eller bättre. Att vi öppnar området med hjälp av dem. (Jag och mina vänner kallar dem smörpacketen för de ser ut som locket på ett smörpaket) Eller så har de bara glömt bort dem och det kommer aldrig hända något med dem.

#5 - Elin Catnose

Jag har typ alltid trott att det är någon slags grej som håller uppe spelet, liksom typ att dom är utsatta på vissa ställen så att spelet ska hålla ihop eller något sånt xD

#6 - Crystal Rivercamp

Holy shit Rännan vad smart du är!
Har aldrig lagt märke till dem, bara att de lyser, men nu när du visar så är det ju sant! Kolla mot det stängda området sen på natten och se om du ser något x) Och Nic med hans kylskåp...? You never know!
Och starstable bilderna på deras sida, när de rider över ett "fält" kan det vara Norra Länkens dal, eftersom kameran är vän framför dem och i bakgrunden ser man slottet, och det är formar som en dal. Nu är jag sjukt nyfiken!

Sorry för konstig text, är så hysterisk så jag bara skriver av mig xD

Svar: Haha ja det är intressant minsann!
Rännan

#7 - Anonym

Vänd* format*

#8 - Simone Liondaughter

har du tänkt på att den sista lilla spetsen på sjärnan...pekar på rymdfarkosten?Eller har jag fel?
/Simba

Svar: Nej det är mycket möjligt! Dock har jag inte sett någon dörr där uppe :3 Dessutom tror jag det är för kort avstånd mellan de andra dörrarna, så jag tror dörren är i det stängda området ^^
Rännan

#9 - Jennifer Starrock

Men vad du är smart! Detta har jag aldrig tänkt på!
Hoppas ju nästan att det kan vara några mystiska portaler ner till en magisk värld hehe *-*

Svar: One never knows :D
Rännan

#10 - Tuva Sunlake

Hej! Jo smart tanke, men dom flesta gångerna jag varit inloggad på natten så har dom även lyst, (ja som stjärnor) men det kan ju då typ leda till en annan värld och att ljuset är ledtrådarna? Först trodde jag att det bara var lampor, men ja nu när du visar den här teorin så... Omg :o

#11 - Iza

Ren vi måste skypa så du förstår kvinna¨

#12 - signe swordstar

Hmmm... Noterade det för ett tag sedan men kom inte på något, har hört från olika källor är det är det området som ska öppnas... Vi får väl Se...

#13 - Tindra Queenpie

Jag tror att det är vart hästarna har hittats tänk efter, Starshine hittades i gröndal, Meteor hittades i GÅD, men dem andra fattar inte riktigt jag. Min andra teori är att alla soulriders har en egen stjärna, Lisa har den i Gröndal, Linda har den i GÅD, Alex har den i ML, och Linda har den i VD, Linda har den som är i den stängda området, och det området kan ju vara pandoria då, men Pandorna är en annan värld. Men din teori verkar jätte bra!

#14 - April silvermoon

Jag har aldrig tänk riktigt på det där, trodde det bara skulle lysa upp lite liksom. Vad ska stjärnan göra när vi väl har kommit till alla? Kommer narnok öppna sig komma upp till oss?

#15 - Isabella Firelund

Jag tror att det är ett huvuduppdrag. Att de fem ödesryttarna placeras på varsin platta. Det känns rimligt på något sätt. Får fundera lite på vad som kommer hända sen :)