Hur man fixar launchern

 
Jag ser väldigt många på olika ställen som säger "launchern, vad är det?" eller "jag vet inte hur man fixar ner launchern!!" Jag fick då en snilleblixt, varför inte göra ett inlägg om det?
 
Först och främst - launcher, vad är det ens? Man skulle kunna säga att det är ett litet program som man startar på datorn, och genom launchern kommer man sedan till spelet som man vill spela. ArcheAge har en launcher som heter Glyph exempelvis!
 
För att ladda ner Star Stable's launcher måste du först logga in på hemsidan på ditt konto. Sedan klickar du på ditt namn uppe i hörnet och väljer "Ladda Ner" som finns längst upp.
 
 
 
När du har klickat där kommer du till denna sidan:
 

..och då gör du bara exakt som det står!
Efter punkt 4 (där man installerar DirectX som är ett ofarligt program) så kommer den här ikonen poppa upp på ditt skrivbord på datorn:
 
 
Fin SSO-ikon va? ;D Dubbelklicka på den så kommer först Star Stable-texten här nedanför synas lite snabbt innan du kommer fram till rutan där du ska logga in.
 
 
 
Nu loggar du in på samma sätt som du loggar in på hemsidan! Om den laddar ner uppdateringar kommer det synas i form av en grön mätare till vänster om "Spela"-knappen, och om du kan spela så är "Spela"-knappen grön. 
 
Jag hoppas jag inte krånglade till det allt för mycket för er! Men launchern är bra att ha, då man brukar kunna komma in på servern tidigare än om man loggade in via hemsidan! ;) Hoppas det här inlägget var till nytta för några av er :D
 
#1 - Veronika Dragonforce

Är nog ett väldigt uppskattat inlägg för de som inte vet, man ser ju ständigt folk undra hur man gör :) <3

Svar: Jaa precis <3
Rännan

#2 - Luna Friendstreet

Hade precis lyckats ladda ner den när jag klickade in här.. x) Men jättebra till alla som inte vet, kolla kommentarerna på Facebook lixom :-)

Svar: Jaa, jag ser dem kommentarerna överallt x')
Rännan