Mina mounts

 
Det finns många olika mounts man kan välja mellan i AA, och här är dem jag har! (Min grafik är inte den bästa för att jag ska kunna köra spelet på min laptop, så om ni vill se mountsen med bäst grafik så får ni googla!) Jag har även tagit av all utrustning som man sätter på sin mount för att ni ska kunna se dem bättre.
 
 
Black Lilyut Horse - Den här fina hästen har jag döpt till Sophonax. Hon är en av de snabbaste mountsen i spelet som man köper på Mirage Isle för 50 Guld. Eftersom min karaktär är en nuian så har dem hästar som sin startmount, men den häst som jag hade från början är långsammare än Sophonax så han stoppade jag undan x)
Det finns alltid tre färger av samma sort, och på Mirage Isle kan man köpa den här hästen antingen i färgen svart, vit eller skäckfärgad. Startmounten för nuians däremot kostar 10 Silver och även dem finns i tre färger varav namnen jag inte kan cx
 
 
Coalmane Snowlion - Här har vi Simba, ett svart lejon ifrån andra sidan havet. Snowlions är firrans (kattmänniskor) startmount, och eftersom det är en startmount kan man även köpa dessa för 10 Silver. (Det är väldigt billigt). Snowlions finns i färgerna svart, brun och vit. Simba red jag mest innan jag kunde ha råd med Sophonax.
 
 
Elk - Jag vet inte riktigt hur man ska översätta elk, älg? Ren? Hjort? Något där i alla fall xD Detta är Serena, en lila elk som jag köpte ifrån alvernas (elves) startområde. Nuians och elves bor på samma kontinent - Nuia. Medan firrans och harani (typ japaner) bor på samma kontinent - Haranya.
Elks finns att köpa i färgerna lila, grön och vit.
 
 
Leomorph - Jag förstår fortfarande inte riktigt vad detta är för mount. Jag tror det ska vara något mellan en robot och ett djur. Detta är då haranis startmount, och man kan nästan se det på den cx Leomorpherna är nog den mount jag gillar minst, men jag döpte den här killen till Zenxi.
De finns i färgerna vit, svart och brun (pälsfärgen då. Inte 'plåten' som sitter på kroppen)
 
 
Grey Donkey - Japp, det finns åsnor också! Åsnorna kan man bara köpa på Mirage Isle (där jag köpte Sophonax) föööööör... ja va fasen. Det var något mellan 15-20 guld. Åsnorna är långsammare än de stora mountsen men är underbara att ha när man ska leverera ett trade pack! Snabb förklaring av trade pack: man kan skapa olika sorters rätter i olika områden. Dessa rätter blir stora 'paket' som karaktären får på ryggen vilket gör att man blir otroligt långsam. Om man sätter sig på en mount blir även den långsam, men åsnan är den enda som håller en rimligt snabb fart! Vilket gör dem väldigt bra att ha. Den här killen har jag döpt till Sammy, och han finns att köpa tillsammans med vita, svarta och bruna åsnor.
 
 
Grey Wolf - Okej, detta är visserligen ingen mount men hon är med de andra djuren så jag tar med henne x) Artemis heter den här fina vargen och hon är inget mount utan ett pet (husdjur). I detta fallet ett battlepet, så hon kan hjälpa mig att slåss mot fiender om så behövs ^-^
Det finns endast 2 battlepets i hela spelet (vad jag vet), vilket är vargarna på Nuia kontinenten och katterna på Haranya kontinenten.
Vargarna finns i vit, svart och grå. Katterna tror jag är vit, orange och nån färg till x')
 
Jag är som sagt väldigt inne i ArcheAge nu, så om ni vill ha fler inlägg (eller kanske rent av videos) därifrån - säg bara till!
#1 - Sasha Silverroad

bara undrar vilken server spelar du på? själv spelar jag på Eanna (Europa)

#2 - Annabelle Wolfhand

Skulle vara kul om du kunde visa hur man skaffar AA ;)