Hur man laddar ner ArcheAge

 
För att kunna spela ArcheAge måste man först ladda ner en launcher som heter Glyph. Men allra allra först måste man dock skapa ett konto, HÄR.
 
 
När du skapat ditt konto trycker du bara på Download Now-knappen.
 
 
Då kommer Glyph laddas ner och du får instellera det, tror jag? Det var längesen jag laddade ner det x)
 
Sen när Glyph är installerat dubbelklickar du på ikonen som hamat på skrivbordet och loggar in med kontot du nyss skapat.
 
 
Jag är osäker men jag tror att när du startat Glyph kommer du få välja spel, då väljer du bara ArcheAge och man kommer till den här sidan. Till skillnad från mig där det står Play kommer det istället stå Download eller Update för dig eftersom du måste ladda ner hela spelet och installera det.
 
Att ladda ner spelet och installera det gör datorn automatiskt när du tryckt på den röda knappen, men det tar lång tid. För mig tror jag det tog 2-3 timmar. Så om du vill installera det och spela, planera att gå ifrån datorn och göra något annat medan spelet laddas ner.
 
För att hoppa fram lite, nu när du laddat ner spelet måste du välja vart du ska spela någonstans. Antingen på Europa-servrarna eller North America-servrarna. Det väljer du i launchern, uppe i högra hörnet.
 
 
Jag har valt Europe som du kan se, om du klickar fram fliken står det även North America och Public Test. Public Test tror jag är nån testserver men det behöver du inte bry dig om. Så när du valt vart du vill spela trycker du äntligen på Play!
 
 
När alla små filmer och sånt har spelats klart kommer du till den här sidan. Nu ska du välja server inom området du valt (Europa eller North America). Jag har tagit en bild på Europas servrar. Så nu väljer du server och trycker på "Connect". Efter det trycker du på "Create Character" som ska synas rätt tydligt på skärmen och börjar spela! :D
 
Jag har sagt det några gånger men jag säger det igen, jag spelar på Eanna, Europa :) För er som vill veta.
 
#1 - Annabelle Wolfhand

Tack så mycket! :D

#2 - Elvira Moonbaker

När jag tycker på Play kommer det upp att jag mst lägga in lösenord och användarnamn som jag alltid måste göra när jag ska ladda ner nått. Sen kommer jag in på den här sidan. http://archeage.xlgames.com/faq?id=1161 och den är ju herregud på typ kinesiska... -.-

Svar: Konstigt :/ När jag hade laddat ner AA och det hände något kom en sida upp där det stod hur man skulle fixa problemet, en hjälp-sida helt enkelt. Sidan du fick upp verkar vara en sån men jag förstår inte varför du fick upp en asiatisk sida och inte en engelsk o.o Händer samma sak varje gång du trycker på Play?
Rännan

#3 - Jam

Rännan jag undrar om du kanske skulle kunna visa hur man skapar sin gubbe? :)

Svar: Det finns annars väldigt många bra videos om det. Här är en c: -> https://www.youtube.com/watch?v=7dpI4cI1_JM
Rännan

#4 - Elvira Moonbaker

Ja det gör det :/

Svar: Testa ta bort spelet och ladda ner det igen? Annars vet jag inte vad som är felet :c
Rännan

#5 - Elvira Moonbaker

Okej, ska testa ;)

#6 - Nik W ^w^

Tack så mycket Rännan :D Detta hjälpte mig mycket kan jag säga, haha c: <3

Svar: Härligt :D <3
Rännan

#7 - Dextra Applesmith

Spelar Arceage. (nybörjare) Undrar hur man får hästar???????

Svar: Beror på vad du skapat för karaktär? :) Nuians får hästar som startmount vid level 5-8, andra karaktärer måste man rida till nuians startzon och köpa häst där för 10 silver.
Rännan

#8 - Alva Diamondwatcher

Måste man skriva in sitt riktiga namn först eller?? Jag fattar inte xD