En teori!

 
På med alla era smarta glasögon nu, för jag har en teori om Lisa och Starshine! Först, så tar vi fram lite basfakta.
 
Detta säger Alex i ett väldigt tidigt uppdrag.
 
 Detta säger Justin i ett hyfsat nytt uppdrag.
 
Så, vad får vi fram?
Lisa kom tillbaka från sin turné, hämtade Starshine och försvann. Sen är hon helt plötsligt bland Grådaggsbergen.
 
Detta är vad jag tror.
Lisa hämtade av en okänd anledning Starshine i stallet (kanske fick hon reda på något mycket viktigt under sin rockturné som hon var tvungen att berätta för Linda, Alex och Anne?) och började rida mot Gröndal.

I Gröndal blev hon anfallen av Dark Core som kidnappade henne. Troligtvis slog de ner Starshine, tog hans utrustning och lämnade kvar honom i skogen. Sedan skyndade de sig och gömde Lisa i Devil's Gap. Ja, jag tror hon är i Devil's Gap. För om ni kollar vad Justin säger, "någonstans bland Grådaggsbergen." Och nu när vi äntligen kan komma in i Skördebygden har vi ju sett, att Grådaggsbergen omger Devil's Gap, så det är där inne förmodligen Lisa är gömd.

Starshine då? Jag tror att han vaknade upp, och det enda han minns är att han och Lisa red i skogen och sedan försvann hon. Det är kanske därför han travar runt i Gröndal, han letar efter Lisa för det var där han senast såg henne!
 
 

Detta är min teori om vad som kan ha hänt. Vad tycker ni? Låter det troligt?
 

Besöksrekord! Tack alla fina människor <3
 
#1 - Evelyn Moonforce

Det låter jätte bra tycker väldigt troligt :)

Svar: Tack :D
Rännan

#2 - Evelyn Moonforce

Jättebra*

#3 - Emma

Ja :o

Svar: c8
Rännan