Vart tog supervägen vägen?

 
Jag tror att alla har sett den här motorvägssymbolen någon gång på sin skärm nere vid hästskomenyn?
 
 
Om man håller musen över så står det något i stil med "Du befinner dig på en väg, du rider fortare." Nja, det stämmer ju faktiskt inte. Man rider inte fortare än vanligt, tycker jag i alla fall. Det är ungefär samma tempo i bergen, på ängarna och på vägen - oavsett vart man rider.
 
Men! Det fanns faktiskt en väg som detta stämde in på. Jag tror det var första halvåret av mitt spelande som det fanns på den här vägen innan det plötsligt försvann.
 
 
Ser ni den röda pilen? Den pekar på vägen som går till höger om Silversongsfloden. På min gamla tid (eller säger man yngre eftersom jag var i lägre level?) så var det väldigt få som sprang den vägen. Vad jag vet i alla fall, jag sprang nästan aldrig där xD Men någon gång sprang jag på den vägen av någon anledning, och så fort motorvägssymbolen poppade fram - VROOM. Snow började springa som in i bomben. Det gick verkligen jättefort!
 
Men denna superspeed fanns inte länge förrän den plötsligt försvann. Jag hade verkligen ingen koll på uppdateringarna på den tiden så jag kunde inte lista ut om supervägen försvann i senaste uppdateringen eller en uppdatering några veckor tidigare. Som sagt så sprang jag inte på den vägen så ofta, och en dag när jag sprang där så funkade det plötsligt inte. I och för sig var det nog bra, för det var den enda vägen där "motorvägsfarten" verkligen fungerade x) Är det någon annan äldre spelare som minns detta?
 
 
#1 - Kailey Mountainstorm

Jo jag kommer ihåg det :D Det var så kul att bara springa där fram och tillbaka c;