Supermegaawesometaggad

 
Jag vet inte om jag skrivit här på bloggen att jag tycker om att spela spel? Jag tror jag har gjort det, för ämnet känns bekant xD I alla fall, jag gillar verkligen att spela spel! Då menar jag inte familjespel som Trivial Pursuit (ett frågesportsspel), utan digitala spel! Spel på Xbok, spel på PS4, spel på datorn.
 
Det hela började när jag var runt 10 år då jag började utforska internets vidder. Helt random så kommer jag ihåg att jag skrev in spela.se i adressfältet, och jag kom faktiskt till en spelsida xD Ni kan ju också testa! Det är en helt ofarlig sida med massor av små korta spel. Den 10-åriga gamla Rännan lirade runt väldigt mycket på den sidan ett bra tag tills hon hittade sitt först MMO-spel. MMO är ett förkortning av Massive Multiplayer Online, och som ni kan gissa så är ett MMO-spel ett spel där man spelar online tillsammans med andra människor. SSO är ett MMO spel ;)
 
Men det här MMO spelet som jag hittade då heter DiveIn MMO. Notera att det här spelet är väldigt gammalt, och var förmodligen det då jag började spela också.
Bild från Google.
 
DiveIn var väldigt simpelt. Det fanns 6 olika karaktärer man kunde välja mellan: sjöjungfru, fisk, sjöhäst, sköldpadda, delfin och haj. Sedan valde man färg lite snabbt och hoppade in i spelet. Man kunde heta exakt vad som helst (som ni också kan se på bilden), det fanns ingen som helst censur vad man kunde välja för namn. När man väl kom in i världen så fanns det bara två områden man kunde vara på. "Revet" som är på bilden och "Öppna Havet". Det var hemskt små områden som man simmade omkring på och chattade med andra spelare. Mer än så kunde man i stort sett inte göra.
 
Det var på DiveIn som jag började rolla, eller rollspela. Jag träffade flera människor där, men det var speciellt en tjej jag som jag rollade med väldigt mycket. Frida hette hon, (som jag skulle få reda på flera år senare). Vi rollade, och rollade och rollade. I flera år, jag tror det kan ha varit typ 3-4. Sen, av någon anledning så bytte vi spel att rolla på. DiveIn började bli trist, mindre människor var inne och nyare spel kom med bättre grafik och sånt. Frida och jag bytte därför till IMVU.
 
IMVU är kortfattat också ett MMO spel. Här skapar man en människa däremot, manlig eller kvinlig. Man kan köpa kläder och chatta i olika chattrum.
 
Bild från Google.
 
Här fortsatte jag och Frida att rolla i kanske ytterligare 2 år. Jag minns inte exakt hur länge allting varade, men till slut så började jag tappa intresset. För i vårt rollande hände ungefär exakt samma saker hela tiden, så det blev enformigt i längden. Dessutom började skolan ta upp mer av min tid, jag tror att jag började högstadiet vid den här tidpunkten.
 
Men självklart så dröjde det inte länge förrän jag hittade ett nytt spel! Mitt kära FeralHeart. Detta underbara MMO-spel där man rollar som antingen varg eller lejon. Nu hade jag och Frida tappat kontakten lite så jag var nu själv.
 
Min egna bild.
 
Jag har såå många minnen ifrån FH. Det är verkligen ett fantastiskt spel, och jag tror många kan hålla med om det. Men även här tappade jag lusten efter ett tag, efter kanske 2-3 års spelande.
Nu var jag inne i min gymnasieperiod, och på våren under mitt första gymnasieår hittade jag SSO. Resten vet ni ;) Jag har skapat den här bloggen, en instagram, en youtubekanal efter min SSO-karaktär. Helt crazy xD
 
Men till skillnad från 'mina' tidigare spel så är SSO det första som faktiskt har regelbundna uppdateringar, vilket är nog en stor faktor att jag fortfarande är kvar.
 
Men, detta är faktiskt inte min poäng med det här inlägget (lol) att skriva min gaming-historia. Nej, jag ville ge er lite bakgrund för det jag skall skriva om nu. Ni vet ju att jag spelar ArcheAge också? Jajamän, bara för att jag spelar ett spel betyder det inte att jag spanar efter andra emellanåt.
 
Och just idag var jag så lycklig över att jag hade skaffat mig ett Facebook-konto till Rännan, för det va därigenom som jag hittade länken till Isles Of Eventide.
 
IoE är inget färdigt spel, det är fortarande under utveckling. Men när jag såg den här videon blev jag bra taggad alltså *w* ↓
 
 
 
Jag klickade mig in på sidan som var länkad och började läsa om spelet. Först trodde jag det var ett simpelt spel - ungefär som FH - att man skapade en karaktär, sprang runt i en öppen värld och det var det liksom. Men ju längre ner jag scrollade och ju mer jag läste insåg jag... det här är ett seriöst spel. På IoE kommer man kunna jaga, (om man är ett lejon eller varg), dricka vatten för att släcka sin törst, chatta med andra spelare, använda magi för att skapa saker, ens karaktär kommer att utvecklas ju mer man spelar och det finns en story! Det står även mycket mer som ni får läsa om själva HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR.
 
Tyvärr är inte spelet ute, och jag vet inte ens om det kommer skapas, för IoE är i det stadiet där de samlar in pengar till en fond. Alltså de samlar in pengar för att kunna fortsätta jobba på IoE. Då kanske ni tänker, men varför håller du på och hetsar upp dig över ett spel som kanske inte kommer släppas/inte kommer släppas på några år? Well, drömma kan man alltid, säger jag då. Just nu drömmer jag för fullt, för jag har länge letat efter ett sånt här spel där man kan spela som en varg! Ett realistiskt spel där man måste äta för att överleva mm. Efter att ni läst min gaming-historia hoppas jag att ni kan förstå min upphetsning lite mer! ;)
 
Man kan alltså välja mellan Equine, Feline och Canine (Häst, lejon, varg). Screw häst, jag kommer vara varg *w* Mina gamla vargar? Är ni med mig? Hihi.
Som rubriken säger, jag är supermegaawesometaggad på IoE, trots att det inte ens är ute än x')
 
#1 - Kailey Mountainstorm

Du kan räkna med att jag kommer spela direkt då/om det kommer ut! Och som varg of course! ;D

Svar: Azum Kai :D
Rännan

#2 - Jen

omajgad, jag kommer spela! Som varg då cx

Svar: :D
Rännan

#3 - Frida mountainstone

Om vill spela ett varg spel, som kanske är världkänt men som jag gillar mycket så ska du prova wolfquest. Man kan välja att spela online eller själv. man måste jaga och äta och dricka. Sen kan man hitta en partner och få valpar som man måste skydda, samtidigt som man skyddar sitt revir ;) Sen finns det också ett spel som hetel lif, som man kan spela på gamevial.com där man börjar som en kanin sen kan man byta till många andra djur som varg ren och räv. Man måsta jaga äta och dricka för att överleva och om man väljer att vara hon kan man få ungar med en annan spelare :)

Svar: WolfQuest har jag spelat flera gånger, men det är trots allt inget spel man kan nörda som nåt av spelen jag pratar om i inlägget :) Lif har jag också testat, men både WQ och Lif är väldigt begränsade till vad man kan göra. Det är därför jag är så spänd över IoE C:
Rännan