Nån som gillar The Hunger Games?

 
Jag gör! Jag har sett både första och andra filmen och tycker de är sjukt bra! När jag gick i gymnaiset så tittade vi på första filmen i engelskan och läste bok 2 (på engelska då of course). Jag plöjde igenom bok 2 (som den bokmal jag är) och det var även frivilligt att läsa bok 3, the Mockingjay eller som den heter på svenska - Revolt. Så jag läste även ut bok tre och är faktiskt rätt nöjd med slutet. Det var väldigt bra böcker och hittills tycker jag filmerna speglar dem ovanligt mycket! Alla viktiga händelser är med, inget saknas osv.
 
Sen Mockingjay Part 1 hade premiär i november förra året har jag velat se filmen, och det gjorde jag nu ikväll! Det är inte direkt någon hemlighet att sidor på internet lägger upp filmer innan de getts ut på DVD och Blueray, och det gäller även den svenska sidan swefilmer.com. Jag gick in där ikväll för att kolla klart en annan film när jag såg på framsidan (där de visar nyligen upplagda klipp) att de lagt upp Mockingjay Part 1!
 
Jag kollade på filmen och oboy, den var riktigt bra!! Slutet var ju en riktig cliffhanger inför Part 2! *-* Jag har sett många gnälla över "meh, det var ju knappt nån action i den här filmer i jämförelse med föregångarna". Jag tycker faktiskt inte det gör något. I den här filmen fick vi en större inblick i hur Katniss tillsammans med ledarna i Distrikt 13 försöker sända ut sina propagandor till resten av distrikten samtidigt som The Capitol är lika onda som vanligt och dödar folk hur som helst. Eftersom jag läst boken vet jag att Part 2 kommer innebära mer action! c;
 
Dessutom kan jag erkänna att jag har en sån kändiscrush på Peeta. Han är förjäkligt söt och jag tycker att det är han och Katniss som ska va tillsammans! **SPOILER ALERT I KOMMANDE MENING*** Att se honom i slutet... det var verkligen inte rätt!! Jag hoppas att alla i The Capitol dör för vad dem gjorde med honom :(( I know, jag har läst boken så jag vet vad som händer men det betyder inte att jag kan vara upphetsad över filmen HAHA
 
Har ni sett the Mockingjay Part 1? Vad tyckte ni om den??
 
 
 
Hata mig om ni vill för att jag visar spoilerbild med jag måste visa en bild på min Peeta liksom GAAH kolla på han :(( <3 Så mager och så många blåmärken </3
 
#1 - Inez Kakan Flowerforest

Har inte sett någon Hunger Games. =)

#2 - Agnes Shystar

Jag har kollat på alla tre älskar dom!!!<3

#3 - Iza

Läst alla böcker 2 ggr per bok, sett THG 3 ggr, CF 2 ggr och MJP1 2 ggr och såg den på premiären ^^ älskar böckerna och filmerna är bra dock dåligt att dom missa delen med Peetas ben :/

Svar: Ojoj du har legat i xD Peetas ben? o.o Det minns inte jag ngt om :o
Rännan

#4 - Annie Sunbrooke

Älskar också hunger games o såg del 1 på mockingjay (stav) på bio o ja han ser helt crazy ut :S längtar as mycket till nästa o sista delen *-* Den kommer i november va? :3 längtar till slutet av detta året för i npvember (tror jag) kmr sista hunger games och i december (den 16 december för vara exakt cx ) kommer starwars 7 :O I love star wars *-* min favorit ^^

Har googlat på vad som händer i den sista hunger games och hittat lite (istället för läsa boken cx) och det är så sorgligt :((( typ :s

Svar: Jaa i november tror jag Part 2 kommer :3
Rännan

#5 - Kailey Mountainstorm

Har läst alla böckerna, och sett alla filmerna. Men blir sjukt disapointed om part 2 inte kommer ut i november. Alla filmerna har ju liksom kommit ut då och dom kan ju inte bara bryta ett så vakert mönster xD

#6 - Annie Sunbrooke

kollade och hittade att den kommer den 20 november :)