Music is love, music is life

 
Jag är rätt säker på att jag skrivit om detta förut men jag skriver om det igen för jag har inget annat att blogga om x)
 
Många säger att "åh, musik betyder verkligen allt för mig". Man kan ju tycka att personen överdriver, men jag håller med. Jag håller med på vartenda ord. Musik är mitt liv. Och jag menar det! Speciellt instrumental musik.
 
Jag vet faktiskt inte vad det är som har gjort att jag gillar just instrumental musik så mycket. Jag har suttit och funderat på det men inte kommit fram till något svar. Förmodligen är det en något så enkelt som en smaksak, att jag råkar gillar instrumentalt medan andra gillar hårdrock osv!
 
En sak som jag märkt är att jag mår så bra när jag lyssnar på instrumentalt. Det behövs ingen som sjunger ord, tonerna berättar sin egen historia och man bara flyter med i ren njutning. En annan som är bra med instrumentalt är att det man tänker på till en låt ändras alltid varje gång man lyssnar. Helt plötsligt får man fram en annan historia i huvudet, en ny berättelse att följa, vilket jag tycker är fantastiskt. Jag får fram min kreativa sida c;
 
Nu ska jag inte försöka sälja in instrumental musik som världens sjunge underverk eller något xD (it is awesome though) Men ibland när jag lyssnar på specifika låtar som jag tycker är sjukt bra, får jag bara den här underbara känslan inombords. Det känns som att det inte finns några bekymmer i världen. I know, I know. Nu tror ni säkert Rännan slagit i huvudet eller något, men jag lovar! Musiken gör verkligen att jag mår så bra. Det finns specifikt två låtar som jag kan lyssna om och om och om och om igen utan att någonsin tröttna. ↓
 
 
 
 
 
Om ni är aktiva följare på min YouTube-kanal tror jag ni känner igen båda låtarna ;) Någon gång ska jag sätta på dessa låtar i en stereo med riktigt go bas, hög volym och bara njuta som fan. Jag borde dessutom lära mig själv att lyssna på musik när jag mår dåligt/behöver piggas upp etc.
 
Är ni lika beroende av musik som jag, eller är det Rännan som är knäpp i bollen? x)
 
#1 - Inez Flowerforest

Du är inte ensam Rännan, jag går på en musik skola (Adolf Fredriks musikklasser) i Stockholm och varje dag lyssnar jag på musik och sjunger! Music is my life and I can't live with out it.

Nu ska jag inte låta taskig, men om du jämför med mig ligger du på en lite lägre nivå med att älska musik. Jag föddes upp med musiken och alla i min familj håller på med någonting inom musiken. (Fy sjutton, himla Inez sluta vara så himla självgod XD). Förresten, du ÄGER!!!

Svar: Bara för att du håller på med musik betyder väl inte det att jag ligger på en lägre nivå?
Rännan

#2 - Melissa Silverforce

Jag tror alla är mer eller mindre beroende av musik, på olika sätt. <3
Jag lyssnar inte bara för att må bra, jag kan också lyssna på musik för att få må dåligt. När jag är ledsen letar jag upp musik som jag känner igen mig i, som kan få mig att gråta mer, men det ger mig ändå styrka och hopp, för jag känner mig inte ensam i det jag känner då. Vad jag lyssnar på beror helt och fullt på vad jag är på för humör.
Instrumental musik är dock som du säger en klass för sig, för man kan alltid sätta in just sin historia i det, därför älskar jag också det.
För mig är musik så komplext, och svårt att förklara. Antar att det är liknande för dig med. x) Musik ska spegla mina känslor för att vara bra, helt enkelt!

Svar: Kunde inte sagt det bättre själv :* <3
Rännan

#3 - Melissa Silverforce

(Och självklart lyssnar jag på glad musik för att bli ännu gladare xD
Och.. som svar på ovanstående kommentar.. tror inte man måste "hålla på med musik" för att älska musik... Finns inte några nivåer i sådant. Sure, du kanske har ett bra gehör och är duktig på noter. Men vad gör det i vad man tycker om att lyssna på? Förlåt, men det är ett himla konstigt resonemang! Bara för att man går på musikskola så betyder ju inte direkt det att man är duktigare på att lyssna på musik, väldigt skum inställning, faktiskt! Det är som att jag skulle säga att jag är tusen gånger bättre än er på att klappa grisar, bara för att jag gått naturbruk..... )

Svar: Sista meningen HAHAHAH <3
Rännan

#4 - Izabella Darknight

Asså jag älskar verkligen all sorts musik (förutom sån där rock där dom skriker med mörk röst O man hör typ inget förutom skrik och trummor) och lyssnar på musik heeeela tiden och jag är sisådär för instrumental musik men när de kommer till Two Steps From Hell så är det en helt annan sak! TSFH är så duktiga och älskar deras musik *-*

Svar: TSFH är amazing <3
Rännan

#5 - Agnes Shystar

Hej! igen... förlåt att jag är så nyfiken men jag vill verkligen veta om jag har kommit in i klubben. För jag har ju brevat dig för typ några dagar sen och om du inte har läst brevet så snälla gör det det betyder så mycket:D

Svar: Agnes, tålamod är A och O när det gäller att ansöka till en klubb. Du får ditt svar när du får ditt svar. Jag tänker inte stressa in till SSO för det :)
Rännan

#6 - Inez Kakan Flowerforest

Det sa jag inte

#7 - Kailey Mountainstorm

Om du gillar instrumental musik ska du lyssna på Lindsey Stirling. Inte riktigt som den sort musik som du menar men ändå väldigt bra. :D

#8 - Tilde Miststreet

Human Legacy är mitt liv *-*

Svar: :DDD
Rännan

#9 - Inez Flowerforest

Jag sa aldrig att du var på en lägre nivå! Visste inte hur jag skulle utrycka mig, förlåt!