In och ut

 
Loggade in en snabbis på SSO idag för att kolla läget. Jag har inga dagliga att göra eller häst att levla så jag ställde mig vid hemstallet och läste Global, och det ångrar jag direkt.
 
 
Jag tänker inte gå in på detaljer för isåfall kommer jag säkert göra någon upprörd där ute, men det var ingen rolig läsning.
 
SSO är tråkigare än någonsin. De gånger jag loggar in blir mer och mer sällan och när jag väl är inne loggar jag ut en kort stund senare. En lösning för att göra SSO roligare är att joina en aktiv klubb, kanske ni tänker då. Men nope.
1. Aktiva klubbar kräver att man kommer på event, i alla fall ett visst antal event, och jag har lärt mig att jag vill inte känna mig tvingad att logga in till ett spel för då kommer jag må dåligt i slutändan.
2. Saturn Protectors, klubben är jag med i nu, där har jag flera av mina nära kompisar. Speciellt kompisar ifrån LWO (gud vad jag saknar den tiden </3). Jag vill inte bara lämna dem där och när jag väl loggar in känner jag mig trygg i tanken att jag kommer till en klubbchatt där jag känner alla.
 
Lusten för SSO minskar drastiskt, mer än vad jag trodde att den skulle göra. Ni som läst mina inlägg där jag berättar om alla spel jag spelat innan SSO; IMVU, FH mm... det var i ungefär 2-3 år var. Frågan är ju då, är det snart dags att avsluta kapitlet om SSO? Tanken är läskig men tyvärr börjar den bli alltmer realistisk. Det enda som SSO har som fördel till mina tidigare spel är att det uppdateras varje vecka, men oftast är det inget stort och de uppdrag som kommer spelar man ut väldigt snabbt.
 
Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker det är synd att ett så fint spel som SSO ska falla i tristess när man har spelat länge och har gjort alla uppdrag att det inte finns någonting längre att göra.
 
#1 - Alanis Moonstorm

man kan ju ta en tremånaders paus. Det brukade jag göra lite nu och då när jag inte hade bloggen. Så kom man tillbaka och hade mycket att göra och så var det kul ett tag och sedan en ny tremånaderspaus.

Sedan blir det ju roligare igen när nästa hype kommer för då blir communityt aktivt igen.


Svar: Jag har aldrig funderat över en paus, eftersom jag inte är säker på om det skulle funka för mig cx
Rännan

#2 - Alexandra Silveryard

Jo jag håller helt med dig! Det är tråkigt för oss som kommit lite högre upp i själva spelet inte har något att göra längre. Tycker de verkligen ska hända något :)
Kram

Svar: Jaa det behöver hända något stort snart för att inte SSO ska tappa spelare!
Rännan

#3 - Stephanie Diamondfall

Jag håller fullständigt med dig. Jag har också tappat lusten riktigt mkt. Det blir ju så när det inte finns något att göra. Mina vänner har redan slutat men jag inte släppa sso egentligen. Det har varit en så stor del av mitt liv så otroligt länge. Men snart blir det nog ett längre adjö för mig. Det är synd, för sso kommer alltid vara det bästa.

Svar: Jaa SSO har gjort en så stor ändring på mitt liv också, speciellt alla vänner jag fått därifrån så man kommer alltid ha ett speciellt band till detta spel!
Rännan