Dinodalen!

 
OMG! Dagens uppdatering bjöd minsann på godbitar ifrån Dinodalen som nu verkligen är officiellt att det är nästa område som kommer öppna *-*
 
En exklusiv tjuvkik på vårt helt nya område: Den gömda dinosauriens dal!
 
LOOOOOOK AT THAT! Jag tycker knappt det ser ut som SSO, det ser FÖR bra ut *__* Och den där dimman... alltså jag är sååå taggad på att rida in dit så ni anar inte!
 
"Vi vill inte avslöja för mycket men vi kan i alla fall säga att det kommer finnas mycket uppdrag att utföra i dalen. Vi introducerar bland annat en ny spelmekanik som går ut på att man söker efter fossil och arkeologiska fynd."

- Awesomeeee, jag visste väl att vi skulle få något att göra med fossiler! Det låter riktigt roligt :D
 
"Vi kan även avslöja att hästarna i området kommer påverkas negativt av den stränga kylan och frusna hästar kan alltså inte prestera hundra procent där. Den nordsvenska hästen är den enda nuvarande hästrasen i spelet som inte kommer låta sig påverkas av köldens inverkan."

- FREAKING AWESOME. Äntligen lite realistiskt tänk här SSO! Jag tycker det är en jätterolig grej :D Jag har sett många som klagar "men jag vill inte köpa en nordsvensk och så måste jag göra det för att det är kallt i Dinodalen buu". Då tänker jag men va fasen, vem har sagt att du MÅSTE köpa en nordsvensk? Visserligen kommer inte dina andra hästar prestera 100%, men ingen tvingar dig att köpa en häst du inte vill ha.
 
"Många spelare har spelat uppdragen där man hjälper den upptäcktsresande Nic Stoneground att flyga med sin ballong till dalen. De uppdragen måste man ha gjort för att kunna utforska dalen. Dessutom är det planerat att spelaren även behöver vara på level 15 för att få uppdraget som leder in i nya området. När området släpps är det Elizabeth i Valedale som introducerar Den gömda dinosauriens dal. Level 15-16 är max level man kan uppnå idag i Star Stable Online. Så just nu är det att betrakta som en hög level, ja. Men alla våra spelare som kommit så långt i spelet måste ha nya spännande utmaningar att se fram emot."
 
- Tack, tack, tack, TACK SSO! Ytterligare ett område - som GÅD - där bara de högre levlarna kan ta sig till. Här poängterar de också ut att vi spelare som spelat längst faktiskt förtjänar att få komma in först. Jag är faktiskt glad att bara de i level 15-16 kan komma in till Dinodalen, för som jag påpekade nyss, vi förtjänar det mest!
 
"Den geografiska ytan är större än hela norra Skördebygden så det är stort! (kartan i spelet har inte uppdaterats när denna text skrevs). Utan att avslöja för mycket så skiljer sig som sagt området från övriga områden då det i princip saknar civilisation och består mestadels av gigantiska ödemarker att utforska."
 
- Jag som älskar att utforska *-* Och STÖRRE än norra Skördebygden? Wow... blev taggad nu *-*
 
"Vi har sagt att det kommer ut under vintern 2014. Det pågår fortfarande ett intensivt arbete hos oss på Pixel Tales för att färdigställa allt det fantastiska vi har planerat inför områdets release. Efter det att området är släppt kommer vi också att fortsätta utveckla Den gömda dinosauriens dal ännu mer! Det finns väldigt mycket spännande planerat. Vi återkommer snart med ett exakt datum för releasen!"
 
- Oboy, oboy! Så spännande :D Det kommer alltså komma rätt snart ändå!!
 
#1 - Tyra

Är också glad att det bara är dom i level 15-16 som kan komma in hihi!