Redigeringsproblem

 
Jag vill kunna redigera som alla andra! Nu menar jag inte att jag vill redigera på samma sätt som andra, alltså vad för redigeringssätt de använder. Liksom jag ser på Instagram nästan varje dag att folk lägger upp nya redigeringar som är ASfina. Då känner jag, vart hittar de inspirationen att göra nya edits så ofta, och var får dem tiden till att redigera ifrån?? DÅ kommer jag till det, att jag vill kunna redigera som dem - jag vill också kunna sätta mig ner och redigera något enkelt lite när som helst. Men oftast när jag ska göra det så blir jag inte nöjd. Jag måste ha en riktigt bra idé i huvudet för att jag ska anstränga mig så att resultatet blir bra. Jag måste helt enkelt ha en idé i huvudet för att jag ska få till en bra bild.
 
 
Den här redigerade jag igår. SJUKT simpel, jag har knappt redigerat något alls. Idén måste jag säga är bra - en flicka och hennes häst som blir överraskade av en gejser. Nu kommer jag till nästa problem - jag är för lat. Ni som har sett min Q&A-video vet att jag pratade om att jag kan vara lat när det kommer till redigeringar. Om man ska ta den här bilden som exempel. Idén va faktiskt väldigt bra, jag satte mig ner och skulle börja redigera, men så kommer YTTERLIGARE ett problem: jag vill ha den klar fort.
Det här är ett "fenomen" som har förföljt mig genom hela mitt liv. I skolan till exempel, vi hade en inlämning där vi skulle skriva en uppsats om något och vi hade en vecka på oss att lämna in den. Vad gör jag? Jo jag tänker "äh, det är en vecka kvar, jag väntar någon dag till med den". Här slår latheten till, och jag gör inlämningen sista dagen innan inlämningsdagen. Men det här med att jag vill ha klar grejer fort? Wait for it, det kommer.
Vi har prov i biologi i skolan om exempelvis två veckor. Jag sätter mig ner och pluggar i helgen. Medan jag pluggar har jag en liten tanke längst bak i huvudet "Åh jag vill bli klar fort så jag kan göra annat som är roligare". Här är både jag-vill-bli-klar-fort fenomenet och lathets fenomenet. (Nu går ju jag inte i skolan längre men det var som ett exempel!)
 
Dessa fenomen känns även av när jag gör videos. Jag kan dra ut på en video såååå länge. Liksom, jag går runt och tänker "imorgon ska jag börja fota till Just Another Day". Tror ni jag gör det? Nope, lata Rännan slår till. Och det här kan pågå hur länge som helst xD MEN, när jag väl sätter mig ner och börjar så känner jag "jag vill bli klar fort". Inte för att det är jobbigt att redigera, men för att jag vill dela min video med er! Oftast kan jag inte göra klart en bild-video under bara ett redigeringspass, och måste därför sluta efter någon/några timmar. Då är bollen i rullning igen. "Imorgon ska jag fortsätta redigera på Just Another Day", men nepp. För lat och för lite motivation att fortsätta xD
 
Nu kanske jag framställer mig själv som väldigt lat, men jag tror inte bara det är lathet. Det har med motivation att göra, och dessa två kombinerat gör nog att jag inte får så mycket gjort. När jag redigerar videos är det liksom (till exempel) en dag varje vecka där jag sitter i timmar och redigerar. Jag skulle aldrig kunna redigera 1-2 timmar varje dag. Jag skulle aldrig ha motivationen och icke-latheten till det xD
 
Nu kommer vi då till att redigera med bilder. Om jag inte har en bra idé till en bild, så får jag ingen motivation att redigera vilket resulterar i att bilden blir dålig (eller ni kanske inte tycker att den är dålig, men jag blir inte nöjd i alla fall cx). Så när jag satt och redigerade bilden ovan kände jag "men gud, det här blir ju inte bra", latheten slog till och jag kände "nä, jag vill bara få det här överstökat", vilket ledde till det slutgiltiga resultatet.
 
Jag vet inte hur jag ska komma över dessa känslor och få mer motivation att göra videos och redigera bättre bilder. Jag antar att det är för den jag är, och det är väldigt svårt att ändra på. Just nu vill jag verkligen börja redigera på Just Another Day, men jag har tappat motivationen någonstans haha xD Mina vargar får pusha mig när de ser mig online, eller ni som jag är vän med på SSO! Jag kan säga att jag måste till Jarlaheim och börja fota där... ni får dra mig dit eller något så kanske jag får motivationen till att börja :D Who knows x)
 
Jag vet inte hur den här texten blev... så jag ursäktar om det låter flummigt på vissa ställen haha!