Färjorna

 
Det har varit en hel del förvirrade ansikten idag när alla undrar hur färjorna fungerar xD Men nu ska jag försöka reda ut det lite!
 
För att ens kunna åka färja, så måste du upptäckt alla färjelägen (som det heter). Alltså varit i Fort Pinta, Jarlaheim och Fiskebyn och tryckt på det gula utropstecknet på bommen. När du väl upptäckt allihop, så kommer du kunna se en liten anslagstavla till vänster på varje brygga. Där kan du se vart de olika linje-båtarna befinner sig/har dockat.
 
 
HAHA kolla fågeln uppe på pelaren!
 
 
 
 
 
De syns även på kartan :D

Men hur vet man vilken båt man ska ta då? I början kan det kännas väldigt krånligt, men jag testade att åka med några färjor, och de åker fram och tillbaka mellan två olika färjelägen!
 
 
Färgerna syns tydligt på båten, även vilken linje det är :D Så nu har vi något nytt att plugga in, färje-färger! ;)
 
Annars så står det även på den svarta skylten vart nästa båt som kommer i hamn ska åka!
 
Åsikter: Jag är grymt nöjd över färjorna! Och det faktum att de är gratis gör dem bara ännu bättre :D Dessutom tycker jag det är grymt nice och realistiskt att man måste vänta på båtarna och man kan inte ta dem när man vill, som med transporterna. Stort plus SSO :D
 
Hoppas det här inlägget var till nån hjälp!
 
#1 - Lilly

Toppen bra info för alla förvirrade själar 👍

Svar: HAHA va bra dåå <3
Rännan

#2 - Wirre Weris Drake

Tack för info om linjerna, jag kommer ju aldrig lära mig vilken som är vilken x) <3

Svar: Tänkte att det kunde vara bra att göra en sån c; <3
Rännan