Vad är en aktiv klubb?

 
 
Det här ser jag exakt varje dag i globalchatten, spelare som söker efter en aktiv klubb. Men när man tänker efter, hur definieras en aktiv klubb?
 
Ibland när jag får brev ifrån spelare som vill gå med i LWO, så frågar jag varför de vill gå med, och de svarar "för att den är aktiv!". Då tänker jag, det är den ju inte alls? Vi har typ 1-2 event per vecka, och det är inte ofta många i klubben som är inloggade samtidigt. Så då frågar jag, "vad är en aktiv klubb för dig?", "att det är mycket event och så" får jag som svar.
 
Tänk er att man har event varje dag, man sitter och planerar och tar fram massor av olika aktiviteter för klubben så att de varje dag ska ha något att göra. Men ingen kommer till eventen. Är klubben aktiv då? Det skulle jag inte våga påstå.
 Såhär skulle jag definiera en aktiv klubb:
 
Om medlemmarna är aktiva blir även klubben de är med i aktiv.
 
Det är medlemmarna som visar upp klubbens namn, visar upp vilken klubb de tillhör. Det är medlemmarna som kommer till eventen. Det är medlemmarna som berättar för sina vänner om klubben de är med i. Det är medlemmarna som loggar in till spelet och väcker liv i klubben genom att bara säga "Hej!".
 
Utan medlemmar skulle klubben inte leva, den skulle inte vara aktiv. Så det spelar ingen roll om klubben är stor eller liten, känd eller okänd, massor av event eller 1 event i veckan. Det är medlemmarna som gör den aktiv, genom att vara aktiva i sitt spelande.
 
Håller ni med mig?
 
#1 - Lilly

Håller med! Klubben blir så aktiv som det medlemmarna gör den till. I vår klubb (RD) så tycker jag att många är aktiva, flera personer håller i event och många medlemmar kommer på eventen. Jag tror de flesta tycker är väldigt roligt.

Svar: Precis, RD är ju väldigt aktiv för att medlemmarna är det :D
Rännan

#2 - Calimbi

En aktiv klubb tycker jag är en klubb som har event nästan varje dag. Vår klubb (The Swans) är inte det. Vilket är skönt X) 3 4 event i veckan vill jag ha det till. Sen händer det att det blir lite mer ibland. Klubb ledarna håller ju också egna event. Men sen har vi et annat med. Våra event håller till efter kl 17.00 och framåt. DÅ börjar den bli aktiv. Inte innan dess. Vilket många inte förstår när de söker. Då blir den oaktiv i deras ögon. Det sista du skrev är så sant! Dem är klubben framsidan framförallt! Därför styr jag med järntyglar X)

Svar: Hahaha jaa det kan nog behövas xD
Rännan