SSO's Databas

 
En person på den engelska servern (tror jag det är) har skapat en databas till SSO! Detta kanske inte är en nyhet direkt, men den är så himla bra!!! Hit kan man gå om man letar efter ett speciellt plagg, en viss färg på utrustning eller man har glömt vart man köpte de vita benlindorna exempelvis.
 
Såhär ser sidan ut!
 
Som ni ser är sidan på svenska! Hon Abbie fick hjälp med att fixa en svensk översättning ^^ På vänstra sidan kan man navigera sig fram vad man vill söka på. Men eftersom jag fattade precis ingenting hur man gjorde första gången jag var inne på sidan tänkte jag visa hur man gör, för de som inte vet! Vi går in på "Kläder" som finns i vänstra menyn.
 
 
Då kommer vi hit. I den första blå bubblan väljer man vilken by man vill söka plagget på (Ort), vilken butik plagget finns i (Butik) och vad för typ av plagg, tröja, hjälm, byxor etc. (Typ).
 
Sen ska man också välja färg på plagget, som i den högra bubblan. Man kan välja fler än en färg. Låt oss säga att jag ska söka på de bruna stövlarna som man kan tävla i, men jag vet inte vart man köper dem. Då slår vi in detta:
 
 
 
 
Det här resultatet får vi fram, och när vi skrollar ner så hittar vi stövlarna vi letar efter! Om man håller musen på bilden så blir den större. Sen kan vi också se (i de blå bubblorna) hur mycket stövlarna kostar i antingen SC eller JS, sen vilken level man måste va i, vad de ger för status och i vilken shop de finns i!
 
Den här databasen använder jag sjukt ofta, bland annat varje gång jag skapar nya outfits och måste kolla vart någonstans man köper vissa utav plaggen eheh ^^  Jag rekommenderar er att använda den också, och tänk om alla som skriker i global "vart köper man den och det??" skulle använda databasen? Jag tror det faktiskt skulle kunna bli mycket lugnare, så sprid det vidare!
 
Länken till Databasen finns HÄÄÄÄR.
 
#1 - Lilly

Den här sidan använder jag med. Sjukt bra!

Svar: Jaa :D
Rännan

#2 - Calimbi

Den använder jag varje dag! Sjukt bra!

Svar: Elr hur :D
Rännan