Hästön ~ Teorier

 
Vi har nu fått det officiellt bekräftat, vi ska få Hästön nästa vecka!
 
Här kommer dina hästar kunna vila upp sig ordentligt.
 
Det första jag tänker på när jag ser den här bilden är tropisk ö, det myllrar ju av palmer här xD Dock gillar jag det! Det är olikt än vad vi brukar ha på Jorvik :D
 
Nu börjar ju tankarna snurra riktigt ordentligt inför denna stora kommande funktion. Kommer det kosta? Hur går det till? Vart kommer ön ligga? Hur kommer det se ut?
Osv osv.
 
Jag tror - som så många andra - att en utav de låsta funktionerna i hemstallet kommer vara Hästön. Hur det kommer se ut vet jag inte riktigt, och jag vet inte hur jag ska föreställa mig det. Men jag vet däremot en sak som jag kan föreställa mig!
 
Tänk er att ni ska hämta hem en häst, ni tar båten ut till Hästön och kliver iland. Någonstans på ön betar/springer hästarna omkring, och du måste springa runt på ön för att leta efter dem! Hur realistiskt och häftigt vore inte det *-* Sen när man kommer fram till hästen man vill ta hem klickar man på den och väljer alternativet "Ta med hem". Om man skulle ha bråttom och inte skulle hinna springa runt och leta skulle man kunna välja vilken häst man vill vissla efter, så kommer den galopperande!
Åhh, så mycket önsketänkande *-*
 
Jag hoppas verkligen att vi kommer kunna gå runt på Hästön, det ser ju så ut på bilden! Dessutom vore det bra konstigt om Hästön bara vore en flik man tar upp, skickar hästen dit och tar ner fliken igen. Ungefär som garderoben. Det skulle inte kännas som om man skickade iväg hästen till en riktig plats, utan bara "stoppade undan" den, förstår ni vad jag menar? Därför tror jag det vore ännu mer awesome om vi kunde promenera runt bland palmerna vid stranden :D
 
Men då kanske ni tänker, om nu Hästön bara vore "en flik att stoppa undan hästarna på", varför visar SSO den här bilden då? Tja, vissa platser har vi ju faktiskt fått se korta filmsnuttar på, men vi har aldrig riktigt fått vara på den platsen. Eller kan jag ha fel? Vi kanske har fått vara på platserna som de korta filmerna visar...
 
Som sagt, tankarna börjar snurra xD Vad är era förväntningar på Hästön?
 
#1 - tiffany bluewood

ja kommer förmodligen inte ens äga så många hästar att ja måste skicka dom till hästön, då ja har svårt att äga för mkt av nåt, typ nu har ja 7 hästar men förmodligen kommer ja snart inte ens orka ha så många o säljer förmodligen nån, men om de visar sig att man faktiskt får gå omkring på hästön, finns väl kanske nån chans att ja kanske promenerar dit me nån häst, men om de kostar sc, kommer de nog inte komma till nån tanke, o ja tror nog att de lär bli några sc fär att skicka hästar dit :)

Svar: Ja, om vi känner SSO rätt så lär det kosta en liten SC slant >< Jag måste ändå säga att de förvånade mig av den låga kostnaden för Stallhjälpen! Så vi kanske kan hålla tummarna för att det inte kostar så mycket att skicka hästar till Hästön :3
Rännan

#2 - Christelle Riverwood

Jag hoppas verkligen som du säger, att vi kommer kunna se våra hästar på ön på något vis, jag vill inte bara skicka iväg dom och tro att dom är någonstans x)

Svar: Ja men eller hur! xD
Rännan

#3 - MaddePadde ♥

Oh, jag längar ihjäl mig! Har också gjort ett inlägg som bara handlar om hästön - det finns så sjukt mke tankar och ideér kring den! :D
Jag håller helt med dig, skulle kännas konstigt om det bara skulle vara en liten flik. Blir ju inte ett dugg påriktigt då..

Jag är inte säker, men jag gissar att sso har oss att betala en liten slant. Säkert inte så mycket - kanske som en fika kostar. Och jösses vilka fantastiska bilder man skulle kunna ta där! <3 *-*

Svar: Ja men precis! Lite realistiskt måste det ju ändå vara :o Aa, det lär förmodligen kosta en liten slant. Hoppas under 10 SC i alla fall! Jaa gud *-* <3
Rännan