Alicia Online

 
Idag testade jag på ett spel som heter Alicia Online!
 
 
 
 
Låt mig berätta lite om AO. AO är ett koreanskt spel som bara kunde spelas av koreanska spelare förut. I AO så föder man upp hästar som man sedan använder i olika tävlingar. Man kan även köpa rustning och massa annat. Men jag tror.. det var i somras eller något som AO stängdes ner av någon anledning. Nu så har ett annat företag tagit över AO och håller på att göra om spelet till engelska :D Och de planerar att släppa hela spelet nästa år! Det jag spelade nu var Ranch Edition, alltså att man bara kan springa runt på sin ranch utan att göra någonting i stort sett.
 
Själv spelade jag inte AO när det ägdes av det koreanska företaget, så jag vet inte alls hur det fungerade med uppdrag, tävlingar och sånt xD Men nu har jag fått en försmak av hur det är att spela, hur kontrollerna funkar osv! Hittills gillar jag det 8) Ser fram emot när det riktiga spelet släpps!
 
Här nedan har ni en video (som inte jag har gjort) på några tävlingar.
 
 
Tycker det ser himla intressant ut :D
 
 
 
 
En häftig grej, efter att man har dubbelhoppat så vecklas det ut vingar som gör att man glidflyger *-*
 
Ni får läsa på Alicia Online's Facebooksida hur man laddar ner spelet och launchern om ni vill testa! C:
 
#1 - Alanis Moonstorm

De där vingarna skulle jag vilja ha till sso. Skulle underlätta som fn när man ska från vingården till GÅD lol

Svar: Skulle vara väldigt bra att ha xD
Rännan

#2 - Stephanie Diamondfall

Omg, det öppnat igen

#3 - Sabrina Eastforest

Ao släpptes runt 2010 och stängdes ner den 13 februari i år. Det var på grund av att företagt inte tjänade pengar på det så de bestömde sig för att stänga ner servern. Det är inget företag som håller det nu. Det är Mlocale som återskapar spelet (en privatperson) han gjorde förut en engelsk patch som man kunde installera så man kunde spela spelet på engelska. Jag spelade Ao sen 2011 och blev förkrossad att det stängdes ner, är himla glad över att Mlocale bestämmer för att återskapa spelet och göra en ny privat server :D

#4 - Stephanie Diamondfall

Hur laddade du ner det. För mig så står det att det är ett virus och att dator tog bort det och det finns inga alternativ för att behålla det. Hur gjorde du för att få det utan att den dator tog bort det.

Svar: Jag bara laddade ner det.. utan att min dator tog bort det. Tror andra också har problem med det, du får fråga AO på Facebook :)
Rännan

#5 - Catherine Starside

Rännan, har haft problem med att installera spelet osv men äntligen fungerar det, jag undrar bara två saker cx Hur hoppar man? och hur flyger man? tack för svar!

Svar: Z = hoppa. Z+Z = dubbelhoppa, för att glidflyga håller du inne Z efter dubbelhoppet.
Rännan

#6 - Judith Shadowstar

Jag spelar "Ranch" Versionen. Om man jamför AO ocg SSO är AO så mycket finare tycker jag. Och så många olika saker man kan göra som inte SSO har tänkt på. Te x, Para hästarna, Leka med dem ochcTusen gånger mer olika sätt att ta hand om hästen etc.

Jag hade inte AO när man kunde köra race m.m.

Men jag har sett på YT jätte många videos på de. Och ja, Ao är jätte fint spel om man jämför med sso..

Men båda spelen är lika bra på sina sätt. :)