True words spoken

 
Rose Shadowlee skrev ett inlägg på sin blogg som vi alla egentligen bör tänka på. Inlägget hittar ni här.
 
Det handlar om SSO och pengar:
 
Det är många gånger jag hör folk klaga på att allt är så dyrt och varför kan vi inte få saker gratis? Det finns ett jätte enkelt svar på det. De måste ha pengar för att göra spelet. Det här är inte något de gör som en hobby. Det är lite över 25 anställda som jobber med eller omkring det här spelet och de måste få lön. Det här är ett jobb för dem, antagligen ett drömjobb för jag kan inte tänka mig att de får så jätte mycket i lön. Sen så kostar det att göra spelet, programmen och servrar och allt som behövs för att få spelet att fortsätta och att vi ska ha roligt i spelet. 
Blev riktigt irriterad idag när jag läste någons blogg som sa att "de bara vill tjäna pengar". Ja, det vill de för annars kan de inte göra spelet eller ha råd för att ge lön till sina anställda. Får dem dåligt betalt så kan de inte jobba med spelet och/eller letar efter något annat jobb och i slutändan så slutar Star Stable Online att utvecklas och det betyder inget mer Star Stable för någon.
Om man jämför kostnaderna med andra online spel så är Star Stable väldigt billigt och generösa med många grejer som t.ex. att man kan spela upp till level 4 gratis eller dubbel sc helg (fast det är borde generöst och listigt av dem) eller att kunna köpa lifetime för en summa. Många spel kräver månadsavgifter som kostar mer än 49 kr.
 
Så jag ber er, om någon läser det här, att ha förståelse för kostnaderna. Vill vi spela SSO så får vi betala. Det är så hela vårt samhälle funkar! Deal with it!
 
Hon skriver i stort sett det som jag tänker på ibland när jag ser vad saker kostar osv i spelet. Riktigt bra skrivet Rose!
 
#1 - Rose

Aww, de glädjer mig att jag inte är ensam om att känna så och är så glad över att du för vidare mitt inlägg :D

Svar: ^-^ :D
Rännan