Senaste uppdragen - min åsikt och analys

 
 
För er som inte gjort uppdragen, läs icke vidare!
 
Så, senaste uppdragen bestod av att vi skulle hjälpa Lisa att göra Den Sovande Änkan gentjänsten efter att hon räddat Lisa från Pandoria. Innan uppdragen så hade vi inte fått en endaste sneak peak vad som skulle hända, vilket jag faktiskt tyckte var rätt bra. Ingen visste vad som väntade i dessa uppdrag!
 
 
Så vi började med att prata med Den Sovande Änkan. Är det bara jag som tycker att knarrandet ifrån henne låter mäktigt? *-* Ja, jag spelar alltid SSO med ljudet på när det är huvudstory uppdrag, det blir så mycket häftigare! :D
Uppdragen började bra, trädet berättade hur vi skulle hjälpa henne - gå på vattnet och föra över rötterna över bukten. Jag tänkte precis som Lisa gjorde, inte kommer det gå?
 
Men när vi började prata med Linda på Vingården så lät det inte lika otroligt då, det lät som om faktiskt det skulle gå! En annan sak som jag tycker är jätteroligt att veta, är att det är Aideen's harpa som är på den Jorvikiska flaggan, och vad färgerna står för :D Sånt tycker jag är så himla kul att veta!
 
 
En detalj som jag fastnade för när Linda berättade, var att Aideen höll i en harpa och ett levande ljus när hon spred liv på den döda klippan som en gång var Jorvik. I min tolkning av legenden (Aideen's Legacy) så fanns det ju musik med, men i min video så sjunger Aideen istället för en harpa, och istället för det levande ljuset så har jag en stjärna som åker in i Aideen. Jag blev förvånad över att min video faktiskt passar in väldigt bra trots att jag inte visste om den här delen av historien innan jag skapade Aideen's Legacy. Väldigt intressant!
 
Strax efter att Linda berättat klart så börjar Lisa babbla om att åka till Jorvik City för att hämta Aideen's harpa från museumet. Jag bara skrattar, inte ska vi väl få åka till Jorvik City? Det är inte sant. Men döm av min förvåning, när klockan kom fram ovanför Godfrey's huvud och han säger "imorgon åker vi till Jorvik City". Jag blev helt... "wat??? Vi åker verkligen???"
 
Jag fick igga några stycken för att få till den här bilden...
 
Nej, nej nej nej. Tror ni jag skulle kunnat vänta tills idag med uppdragen? No way. Jag sovde för att:
 
1. Vi skulle till Jorvik City!! Hur ser det ut där?! Jag kan inte vänta!
 
2. OM jag inte skulle sovit över, så skulle jag velat veta vad som kommer hända, men samtidigt ändå inte, för jag vill ta reda på det själv. Men trots att jag inte vill veta vad som händer, så tittar jag på bloggar och sånt i alla fall ;_; Inte minst sagt Facebook och Instagram. Chansen är så stor att få en spoiler! Därför sover jag över helt enkelt, för att jag ska slippa få en spoiler i ansiktet. Det handlar helt enkelt om, att om man vet om sen innan vad som kommer att hända, så blir inte känslan lika äkta när det väl händer. Om jag till exempel hade vetat sen innan att vi skulle gå över vattnet med Lisa på ett så episkt sätt, så skulle jag inte blivit lika bestört och förtjust när jag red ner till stranden och se henne stå där medan hennes element - stjärnan - lyser under hennes fötter *-* Så ja, det har mycket med känslan att göra när jag sover över!
 
I alla fall, jag sovde över - och åkte till Jorvik City.
 
 
Som jag förväntade mig, så var det inte Jorvik City "på riktigt", utan bara ett rum som vi hamnade i - nämligen på museet. Men det var helt klart bättre än ingenting! Jag satt och läste genom all dialog med spänning, och började sen leta efter Aideen's harpa i lådorna. Det var faktiskt ett väldigt roligt litet minispel xD Men sen var det dags att åka tillbaka till Silverglade igen!
 
Med harpan i handen så red man iväg med Lisa till Firgrove-bergen för att invänta gryningen.
 
 
Och jag blev så förvirrad när det plötsligt kom upp en text "Fånga melodin i vinden...". Jag hörde en jättefin melodi i hörlurarna, omgivningen var jättevacker när det plötsligt var gryning, och runt i luften svävande det små moln med noter... Jag förstod sen att det var Aideen's musik. Jag dröjde lite dock innan jag plockade upp allihop xD Istället så njöt jag av miljön, det var så mysigt i gryningen med Lisa vid klippan och den fruktansvärt vackra melodin *-* Men, uppdragen måste gå vidare, så jag fångade alla små moln och fortsatte. Nu var det äntligen dags.
 
 
När jag kom fram till Lisa började jag typ hoppa i stolen och börja gråta. TITTA BARA. Stjärnans element strålar ut från Lisa och Starshine och det bara skriker fantasy och epicness ifrån de båda. JAG VILL OCKSÅ HA NÅT ELEMENT SOM LYSER FRÅN MIG OCH SNOWS HOVAR OKOK? Och ja, jag kände typ samma när Blixtens element lös under Alex och Tin-Can när Silvergladebyn var attackerat av skuggvarelserna x)
 
Efter att ha fototat Lisa och Starshine några miljoner gånger så körde vi igång vad som skulle göras. Vi skulle gå över vattnet. Medan Lisas helande kraft skulle hjälpa rötterna att växa, spelade hon Aideen's sång på harpan medan jag gick bredvid och försedde henne med Aideen's ljus så att den helande kraften kunde fungera på rötterna. Första gången jag försökte blev jag så hänförd, jag följde inte efter Lisa som man skulle. Jag stannade upp och tittade på rötterna, tittade på Lisa, tittade på att vi kunde gå på vattnet - så jag misslyckades med uppdraget xD
 
 
Andra gången gick det bättre, och Lisa och jag red över vattnet. Och jag kände att vi gjorde något riktigt bra :D Det är tur att jag filmar sånt här, så jag kan titta på det om och om igen *-* Asså jag vill göra om de här uppdragen. Det är inte bra att SSO gör sånna här episka uppdrag, mina nerver klarar inte det. Det är för bra *-*
 
I alla fall, när allt var över - och harpan hade återlämnats - så var alla Soulriders (inklusive mig) samlade på Vingården.
 
 
Och som vanligt, så blir jag lika ledsen när det tar slut x) Men det kändes så annorlunda den här gången! Uppdraget avslutade med alla samlade - kommer det hända något stort nästa gång? Expedition till Pandoria för att rädda Anne? JA, jag hoppas fortfarande på det xD
 
Så sammanfattning kanske? Jag ÄLSKADE dessa uppdrag, och ni kanske kan gissa vilka bitar jag gillade bäst. Dessa uppdrag och de senaste när vi räddade Lisa tror jag banne mig är bland de bästa i SSO's uppdragshistoria. Fast jag tror Invasionen av Silvergladebyn är med där också, för då kändes det verkligen som om man hade tidspress på sig, och det kändes som att allting hände här och nu!
Som sagt, jag älskar huvudstoryn, och det är helt klart på grund av den till 70% som jag fortfarande spelar SSO. LÖVE. IT. Kan inte vänta tills nästa del kommer! :D
 
Jag skrev till och med på Star Stable's tidslinje på Facebook att jag älskade uppdragen. Guess what? De gillade min status c; Inte för att jag ska skryta, men det visar ju att de har läst det! De får väldigt ofta klagomål på deras FB sida, så jag känner att det var bra gjort att mig att skriva det jag skrev till dem. Så de fick lite beröm också :D
 
 
Hihi, längtar redan tills nästa huvuduppdrag <3 Vad tycker ni om uppdragen? :D
 
#1 - Lilly

Jag älskade uppdragen, musiken var underbar. Jag gjorde precis som du, väntade en stund med plocka toner. 😃

#2 - Iza

De va så awesome *-* Jorvik City, noterna i skymningen o rida över vattnet. Du vet ju också att jag vägrade att gå ifrån dom och stannar fortfarande så fort jag ser dom. DOM ÄR JU SAMLADE IT'S SO BEUTIFUL<3

#3 - Naomi Diamondwood

Jag har inte än det huvuduppdraget. Men... jag fick äntligen ett annat huvuduppdrag jag har väntat till i evigheter ;)

#4 - Alva Starweb

Men hur kommer man upp på berget med Lisa? Jag har försökt men inte hittat ngn väg upp.