Hästnamn

 
Jag är en sån person, att när jag ser en annan spelare ha en likadan häst som jag, så trycker jag typ alltid på spelaren för att se vad för namn de valde till hästen. Jag tycker sånt är lite kul att se :3
 
Men är det inte lite underligt, om man möter en spelare vid namn (nu tog jag bara ett exempel) Anna Moonstone, som rider på sin häst Moonstone?
Jag undrar liksom, varför döper man sin häst till samma namn som karaktären har? Blir inte det lite tråkigt? Och dessutom ser man spelare som namnger sina hästar till Moonstone, Firestone, Spacestone osv, (fortfarande exempel).
Kanske tanken bakom att ha samma ändelse (-stone) i varje hästnamn är att de kommer från samma "familj"/"klan" etc, jag vet inte. Spelaren kanske har hittat på en liten idé för sig själv.
Men ändå. Det blir utjatat.
 

Kolla på mina hästars namn.
Snowdream.
Summersong.
Ashwhisper.
Hawkfeather.
Frostspirit.
Wolfdiamond.
 
Ingen ändelse/början av namnen upprepas i ett annat. Och jag gillar det så! Det blir variation, och dessutom kommer man ihåg de olika hästarna lättare.
Så ska jag dessutom fortsätta ha det. Exempelvis, Snowdream har ju ändelsen -dream. För att hålla i variationen, så tänker jag inte döpa en kommande häst med -dream som ändelse.
 
Jag tycker det blir roligare på det här sättet! :3 Vad tycker ni?
 
#1 - Lilly

Det kan nog vara kul att döpa hästarna med något tema, men man behöver ju inte ha samma ändelse i namnet. Mina hästar är juveler. En ädelsten och sedan en passande ändelse. Min start häst heter Emeraldmist (jag älskar grönt och morgondimma är det vackraste jag vet). Jag har en tanke bakom varje namn och en passande outfit med. De andra hästarna heter Amethystdream, Rubyprincess och Onyxriver.

Svar: Jättebra idé! :D Namnen är verkligen fina ^^
Rännan

#2 - Hal

Jag tänkte ha ett namntema när funktionen kom. Hade redan min MOONSTONE (haha han blir känd nu hallå???) och så tyckte jag att han kunde få som ett syskon så min första häst som jag köpte fick heta Moonprincess, tänkte spinna vidare på det när jag sedan köpte MIT, men det blev aldrig så.

Men nu för tiden tänker jag mig att Moonis och Sess är syskon, därav de lika namnen. Men håller med dig till 110%. Det blir tråkigt i längden :p

Svar: Oj haha juste ja, din häst heter Moonstone cx ♥
Rännan

#3 - Lusen

Håller med! Vill att alla mina hästar ska vara speciella och därför får inga innehålla samma början/slut. Men tycker Lillys idé var smart! Jag gillar när det är ett tema, men som du säger får det inte bli uttjatat! :) <3







Svar: Aa :3 <3
Rännan

#4 - Leia Lionfall

Jag började med sso för 3 år sedan! Då tänkte jag inte så mycket på det och ville att så många av mina hästar som möjligt ska ha "Love" i säg! Och jag var inte så smart när det kommer till det, mina hästar blev inte så unika i namnen. Plus var det väldigt dåligt val eftersom namnen blev helt.. knäppa! Såhär heter några av de jag döpte till love (typ) Starhäst: Lovestone, ponny 1: Lovekiss, Anda 1: Lovegirl Fjording 1: icelove arab: loveice. Jag tror det vad ungefär alla jag var knäpp nog att döpa till "Love" XD