Mass-säljning

 
Jag mådde inge vidare i morse, (som en del la märke till). Helst vill jag inte gå in på detaljer, men jag kan säga att jag mår lite bättre.

Oftast så har jag bara 3-4 hästar i stallet för att det inte ska slösas för mycket JS när jag ska köpa hö till hästarna, då jag oftast inte köper stallhjälp. På grund av lathet dock, så har jag de 2 senaste veckorna bara använt stallhjälp. Detta har i sin tur lett till att jag har tagit hem fler och fler hästar till stallet bara för att jag inte behöver sköta om dem manuellt.
Detta i sin tur ledde till att jag red hästar jag inte ridit på månader. Vissa kändes riktigt bra att sitta på ryggen igen, andra kändes... det kändes helt tomt. Jag kände ingenting.
 
Det kan man väl rätt snabbt räkna ut vad det betyder? Man har tappat lusten för den hästen helt enkelt. Många skickar väl dem hästarna tillbaka till Hästön, men nu gjorde jag inte det. Nu ska jag försöka förklara en grej. 
 
Som person är jag väldigt stabil. Jag varierar mig inte mycket, kan hålla mig på samma kurs väldigt länge. Om man då kollar på SSO-hästarna som jag har. Om jag tappar intresset för en häst, då tappar jag intresset för gott. Man ser ju spelare som köper tillbaka hästar de har sålt. Men om jag inte gillar en häst längre, that's it. Jag rider den inte längre.
 
Då känner jag, om jag aldrig kommer rida den hästen mer, varför ska den då stå på Hästön när jag lika väl kan sälja den? Återigen tänker väl vissa "men man kan ju ha ändlöst många hästar på Hästön, den kan väl stå där ändå?" Om den här frågan ställs kommer vi tillbaka hur jag är som person. Jag är den typ av människa som har det städat och rent. Jag har alltid alla mina hästar i stallet ståendes i boxarna, jag skulle aldrig kunna ha dem ståendes hur som helst. Den ordningssamma personen inom mig skulle skrika av förbannelse x')
Så om jag har hästar på Hästön som jag aldrig kommer rida igen, de kommer kännas som om de bara ligger där och skräpar. Vilket kommer ge mig en känsla av "ostädat." Så då får de flytta in till ett annat stall istället där de förmodligen kommer ha det mycket bättre.
Och nu vet ni varför jag säljer hästar istället för att ha dem på Hästön x)
 
Jag sålde hela fyra hästar idag, och det var dessa:
 
 
 
 
 
Vissa var svårare att sälja än andra, men nu känns mitt stall mer "städat". Och jag kvar de hästar som jag verkligen vill rida, vilket känns bra! Så nu har jag 14 hästar.
 
#1 - Nikki

Haha, välkommen till min värld! Jag säljer hästar typ hela tiden eftersom att jag oftast vill ha det städat och rent och inget som ligger och skräpar. :D

#2 - Inez Flowerforest

NO!!! Inte Lycka! (Egentligen inte en arg kommentar) kommer de inte vara med i EOE längre!?

Svar: Det kommer synas i serien ^^
Rännan

#3 - Alexandra Silveryard

Jag säljer aldrig hästar på sso därför man får välldigt lite för dem, man går back med rätt mycket SC och det är ju inte kul. Du måste ha tappat lusten rejält för de hästarna. Om hästarna du sålde var i hög level var det ju synd! Men jag hoppas och vill tro att du har det lite bättre i ditt stall och överhuvet taget!
Det är din gubbe,Ingen annans ;)

Svar: De jag sålde, och alla hästarna jag har kvar, är i level 15 :p Visst är det lite synd med levlandet men inte kunde jag veta att jag skulle sälja dem i slutändan c:
Rännan

#4 - Julle

NOOOOO FATTAR INTE ATT DU SÅLDE LYCKA :'( </3