A little help?

 
Jag är på ständig jakt efter nya sätt att redigera på. Speciellt man/svans/hår.
 
Jag ser på Facebook personer som är sjuuukt duktiga, alltså deras redigeringar riktigt "blows your mind away". Några svenska bloggare är riktigt duktiga också, speciellt Sally Bunnybrooke och Myra Riverfall. Deras redigeringar är så fina!
 
Nu frågar jag er läsare, har ni några tips på hur man kan redigera? Eller har ni sett något/några klipp som är värda att dela? Kommentera! ♥
 
Ge mig era tips! <3
 
Exempel på mina tidigare redigeringar:

https://cdn1.cdnme.se/4199657/7-3/hobbit_52c9d5a1ddf2b3294a53dabe.png
 
 
 
#1 - Jenny Skydawn

Hur får du dån kvalité på dina bilder och hur redigerar du hår för tillfället?

Svar: Jag brukar ta bilderna utan posteffekter för att de ska bli finare. Sen så sparar jag dem även i filformatet png, det brukar bli bättre kvalité då :3 Jag har ingen ritplatta utan redigerar endast med hjälp av datormusen, och just nu använder jag nästan bara "Smudge Tool" i Photoshop för att göra hår cx
Rännan

#2 - Juliette Stardawn

Vilka fina bilder hörru! :D Kom på att jag gjorde en slags tutorial för ett par månader sen om hår och svans som du kan kika på om du vill. http://jstardawn.blogg.se/2013/august/manetail-tutorial-juli-style.htm <- där finns den! :)

Svar: Tack :D Åhh vilken bra tutorial! ♥ Ska prova det nästa gång jag ska redigera :D
Rännan