FeralHeart

 
Detta är ett icke SSO-relaterat inlägg, om du inte vill läsa får du scrolla vidare.

Så, vad är egentligen detta spel? FH har inget tydligt "gör det här så klarar du ut spelet". Det är mer, "skapa en karaktär, välj hur den ska se ut, börja spela och utforska alla de olika världarna, träffa andra spelare och bara häng med dem!"
 
Jag hade tänkt göra en liten video om FH, därför har jag inte så många bilder nu. FH är ett spel som man måste ladda ner till sin dator och installera, inte som SSO som finns på internet. När FH är färdiginstallerat öppnar man det, loggar in med sin konto (som man måste skapat på deras hemsida först) och sen skapar man en karaktär!
Man kan välja mellan lejon och varg, men alla mina karaktärer är vargar, jag behöver knappt säga varför xD Sen så väljer man hur sitt lejon/varg ska se ut, och det finns sååå många olika sätt. När man är klar och har valt ett namn så kopplar man upp sig mot servern. Det finns bara en server så ingen risk att man skulle hamna på någon annan x)
 
Första platsen man hamnar i heter Lonely Cavern, och där inne är man ensam. Om man däremot tar sig genom en portal till en annan map som det kallas i spelet, så finns det andra spelare där.
 
Alla mina bilder som jag har kommer ifrån samma map, Fluorite Plains.
 
 
Fluorite Plains är den största världen och det tog mig enormt lång tid innan jag lärde mig hela utantill (ja, jag har nördat det här spelet en del xD). Just den här världen har en savann-liknande look, men lite berg här och där. Det är i den här världen som de flesta spelare befinner sig i också :3
 
 
Vad kan man göra då? Jo man kan chatta, skapa vänner, skapa grupper, placera sig i olika poser eller göra olika actions. Grupperna i FH är som SSO's klubbar, man skapar en grupp med ett namn (man får välja exakt vad man vill, "1124" eller "Wolves of The Northern Lands" eller "aindnigosgo") sedan bjuder man in andra i gruppen.
 
Det finns flera olika poser, som ni ser på bilden ovanför så har jag lagt min varg i en pose med en fin sjö i bakgrunden!
 
 
Det finns några få actions som man kan göra. Egentligen så ingår poserna i dem, men jag har valt att döpa dem annorlunda xD En action som bara finns för vargarna är att yla, älskar hur det ser ut och låter <3 (Picture ovanför). Och en action som bara finns för lejon är att ryta c;
 
 
Man kan välja hur sin karaktärs ansikte ska se ut. Det kan vara en arg min, sur min, rädd min, derpig min, den kan le, se glad ut ja massor! På bilden har jag valt att min karaktär ska stänga ögonen och placerat henne i en position så att det ser ut som att hon sover ;)
 
 
 
Man kan också skriva en biografi om sin karaktär. Jag tog fram min demon-varg som jag skapade för längesen, för jag är väldigt nöjd med hennes bio som jag skrev om henne :D Och juste, jag glömde nästan. Hela spelet är på engelska, och det är engelska som gäller i chatten x)
FH är så roligt, för om man skriver å, ä eller ö, eller trycker på någon annan tangent som inte finns på ett engelskt skrivbord så kraschar spelet haha.
 
Den sista grejen jag berättar är att man kan välja kamera-mode i spelet. Det finns fyra olika, och alla bilder som jag har tagit har jag använt i free-mode. Då kan kameran flyga omkring fritt, man kan lämna sin karaktär medan kameran flyger till andra sidan av världen för att spionera på några andra haha, det är skitkul xD
 
Som sagt, jag kommer visa allt det här och lite till i videon som jag får se när jag lägger ut!
FeralHearts hemsida är >>HÄR.<<
 
Edit: Självklart finns det massor mer att berätta, men jag valde det som jag tycker är lagom att veta om man inte spelat FH alls!

#1 - Jennifer Starrock

Vilket bra inlägg! Man fick veta en hel del!
Herregud vad jag blev sugen på att spela, direkt haha.
Ser jätteroligt ut! :3

Svar: Kul att du tyckte det var bra :D Jaa, det är jätteroligt om man gillar den typen av spel ^w^ <3
Rännan

#2 - Tilde Miststreet

Jag tycker att Feral Heart låter intressant och roligt, så jag gick in på deras sida och skulle registrera mig, men det stod "Registartion closed, try later" jag försökte igår men det hände idag också! Tacksam för svar och tack för infot, jättekul att veta c:

Svar: För ett tack sen så insåg administratörerna, de som sköter spelet, att väldigt många nya registrerade sig. Om det skulle fortsätta i den takten så skulle servern bli otroligt laggig med alla spelare, därför stängde de ner registreringen och öppnar den på helt random tider. Så det gäller att kolla in sidan varje dag och ha lite tur :3
Rännan

#3 - Tilde Miststreet

Kan dem inte göra en till server då?

Svar: Det vet jag inte, har aldrig läst att det varit något prat om en till server c:
Rännan

#4 - Celine Mouserock

Oh my god, den sidan lär besökas typ jämt, haha xD Måste verkligen testa, so me liksom :D Tack för att du visade, hehe ;D