De Försvunna Hönsen

 
 
Om du inte har gjort uppdragen, titta inte då!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Japp, i dagens uppdatering tror jag ingen lyckades missa att vi fick nya uppdrag. Kort sagt, så måste jag säga att jag tyckte de va skitroliga!
 
Det börjar med ett enkelt problem - hönsen är borta, sakta byggs det upp att det är ett större problem än bara hönsen. Och samtidigt som spänningen ökar, kommer fler sanningar fram.
Att man fick göra "bondgårds-sysslor" för att få information tyckte jag va roligt faktiskt. Man får en känsla av att Jorvik faktiskt är ett bondelandskap. Vi ser traktorer, vi ser bondgårdar, vi se silos, vi ser alla fält. Men gör vi någonsin "bonde-göror"? Never.
 
Jag fick en sån "bonde"-känsla idag när vi gjorde dessa små sysslor i utbyte mot information, och jag tyckte det var roligt. Att äntligen få bli en del av livet hos de olika gårdarna var härligt, äntligen fick vi en inblick i hur deras liv ser ut! Och hur deras personligheter är.
 
Idag fick vi helt klart se att en fientlig stämning råder mellan de två gårdarna Sunfield och Goldspur, bara på grund av en liten romans mellan två ungdomar. Men visst kan kärlek ställa till det, och nu ligger gårdarna på kant med varandra. Dock så verkar det som att Sunfield familjen, åtminstone Filip, håller med alla på gården Goldspur att det inte kan ha varit Isolde som stulit hönorna.
 
Det blir dags för oss att leka Sherlock, och gud, det är så roligt! Jag älskar uppdrag där man ska tänka själv, leta själv, koppla ledtrådar själv. Vårt första möte med ett sådant uppdrag var nog Skattjakts-uppdragen vi hade med James. Nu var det nästan samma, men nu ver det verkligen ett proper mysterium vi skulle lösa. Var Isolde verkligen skyldig? Visst var hon det.
 
Vi lyckades hitta bevis som till slut kunde peka ut henne - genom att leka kurragömma med hennes bröder, jobba i utbyte mot hennes morfars (eller var det farfars?) information, och leka Sherlock genom att upptäcka nästan osynliga spår på marken, som den trasiga hästskon och de leriga stövlarna.
 
Jag tyckte det var sjukt kul - både för att jag gillar Sherlock (i alla fall serien!) och för att jag gillar att man måste tänka själv! För om man tänker själv och faktiskt lyckas lista ut det, känner man sig väldigt duktig. Det är en tillfredsställande känsla, och det känns riktigt bra.
 
Den enda nackdelen med dessa uppdrag är nog att de tog slut samma dag, jag tycker verkligen inte om när SSO gör så xc Det roliga tar slut för fort! Men man måste komma ihåg vad mycket jobb det är, bara på en liten del av ett uppdrag, så jag tycker vi ska vara tacksamma! Jämsides med G.E.D.-uppdragen och Herman som vi fick göra i början när Skördebygden öppnades så finns nu även en till historia som vi ska få följa i framtiden, De Försvunna Hönsen. (Älska dat namn) För ni såg väl hur Loke blev i slutet? Det var helt klart att han döljde något, åhh det är så spännande! c8
 
Jag hoppas innerligt att SSO gör fler sådana här uppdrag! Och jag hoppas att de läser min kommentar på deras Nyhets-inlägg på deras Facebook ^^
 
 
Men vad tycker ni? Var uppdragen roliga/tråkiga? Varför/varför inte? (Haha jag vet, sånna här frågor är jobbiga att svara på men roliga att ställa c8)
 
 
#1 - Juni Friendcamp

Vart var den gömda letråden som du stod vid på näst sists bilden?

Svar: När man hittade hästskon på Goldspurs gård skulle man rida till Sunfield gården för att leta efter löv eller vad det var x) Det fanns orangea "moln" på kartan, och en liten bit ifrån grisarna i ett sånt "moln" hittade jag dessa frågetecken! c:
Rännan

#2 - lydia silverblanket

hej har fastnat på islode uppdragen någon som kan hjälpa mig tack på förhand ses i spelet

#3 - rachel candlestar

hej! jag är ledsen för att jag läste även fast jag inte gjort uppdraget men jag har verkligen kört fast! jag hittar inte en ända ledtråd! jag har precis lekt kurragömma med tvillingarna. tacksam för svar!

#4 - violet Applestorm

Var hittar man de leriga stövelspåren? Tacksam för svar.

#5 - Tilde Applerider

Jag har haft de uppdraget i flera flera månader men klarar de onte😅Kanske bara är jag som är efterbliven😑❤️