Att äga en blogg

 
Att äga en blogg, hur känns det egentligen? Jag skulle säga att det känns roligt ^w^
 
Jag skapade min blogg för att andra spelare ska få en liten inblick i mitt SSO liv, mina åsikter och hur jag är som person! Dock så gäller det att inte bli för personlig, det kan användas emot en. (Jag tänker inte gå in på detaljer)
 
Om man lyckas skaffa sig en skara följare, så är det naturligtvis viktigt att hålla bloggen vid liv. Tror inte det är så kul att besöka en blogg och mötas av samma inlägg hela tiden, right? Jag har därför som mål att skriva minst ett inlägg per dag, på det sättet håller jag bloggen flytande ^-^ Vissa dagar har jag torka/hinner inte med bloggen så då blir det bara ett inlägg per dag, lite olika vilken tid på dygnet x) Andra dagar kan jag skriva runt 5 inlägg, då blir det roligt att läsa haha ^^
 
Men när man läser en blogg, så kan det vara viktigt att kolla när inlägg skrivits. T ex, om det är en blogg som inte uppdaterats på läääänge, och så står det ett inlägg "skapade denna klubben idag!", men egentligen så var det kanske för 1 månad sen och klubben är nu upplöst. Därför är det viktigt att vara källkritisk som det heter, kolla noga när informationen lades upp!
 
Här syns det när jag skrev mina inlägg!
 

En annan faktor är väldigt viktig när man håller i en blogg - desingen. När man läser en blogg ska man vara, tja avslappnad. Man bör inte jobba på något sätt.
Till exepmel, en blogg kanske har en väldigt liten text, då måste man kisa för att kunna se något, eller föra huvudet närmare datorn. Andra bloggar har en design som är väldigt mörk eller väldigt ljus, så då måste man (om man har en laptop) vinkla skärmen så att man kan se något över huvudtaget.
 
Så när jag ska byta design är jag väldigt noga med att välja färger som man kan titta länge på utan att det blir jobbigt, det ska ju trots allt vara kul att läsa en blogg!
 
#1 - Katelyn Eveningstar

Om jag får vara helt ärlig så tycker jag att din blogg är en av de bästa sso bloggarna, kanske den bästa. ^^
Även då jag slutat spela sso så är det kul att läsa dina inlägg då de är så intressanta x)

Kram

Svar: Aw, söt du är Skejt! Värmande ord :D <3
Rännan

#2 - Lilly

Jag gillar din blogg och så gillar jag grönt. Det är en vilsam färg.(har själv grönt på min egna)

Svar: Ja, det är det verkligen ^w^
Rännan