Rykten

 
 
Blev Populär igår!
 
Jag tror aldrig jag riktigt kommenterade det som hände i onsdags, att man är tvungen att va Populär med Kallterna för att kunna köpa fjordingar.
Personligen så tycker jag faktiskt inte det är något dåligt, snarare en positiv sak. Detta är första gången man kan köpa en häst först efter att ha ökat sitt rykte i en fraktion.
Överrallt ser jag att väldigt många spelare väljer att strunta i att göra dagliga bara för att de råkar vara repeterande, det tycker även jag. Det är tjatigt att göra samma uppdrag om och om igen, men så är det ju med levling också, right? Men om man gör dagliga uppdrag gör det att man får högre rykte och man kan köpa bättre kläder i fraktionen, snyggare kläder men även snabbare kläder. 
 
I detta fall kan man köpa en häst om man har högt rykte, vilket jag tycker är en bra grej. För en gångs skull måste man kämpa lite i spelet för att kunna köpa något man vill ha. Jag exempelvis är beundrad i nästan alla fraktioner, och de jag inte är beundrad i jobbar jag hela tiden just nu för att bli det. Varför? Det lönar sig. Och det har vi fått se nu. Jag går fortfarande runt med den här teorin om att i framtiden kommer det komma ett huvuduppdrag, men man kommer inte kunna göra det om man inte är Beundrad i alla fraktioner i spelet. Ni kanske tycker det låter galet, men det gör inte jag. I onsdag fick vi se att det är mycket möjligt att SSO kan sätta begränsningar, vilket också leder till att det kan hända igen i framtiden. Så varför inte vara förberedd genom att vara Beundrad? Vi som faktiskt har byggt rykte och är Beundrad med många fraktioner får ju en sorts 'belöning' när det visar sig att man måste ha högt rykte för att kunna köpa en häst.
 
Det är sorgset att se hur många spelare som får ett totalt vredesutbrott på SSO för att de plötsligt sätter en begränsning. Istället för att spotta och fräsa kan ni väl börja jobba istället så att ni verkligen förtjänar hästen ni vill ha? Annars är ni bara lata personer som är vana vid att få allting på ett silverfat...
Så jag ger SSO ett tummen upp för att man måste ha högt rykte för att kunna köpa fjordingar!
 
#1 - Ellen Flowerhome

Förlåt det ksk låter taskigt. Men om du inte va populär hade du också blivid furstrerad!

Svar: Jag kanske hade blivit lite sur, men jag hade inte blivit förbannad på SSO utan istället börjat jobba allt hårdare för att bli Populär :)
Rännan

#2 - Stephanie Diamondfall

Jag håller fullständigt med dig. Det var också ganska bra att de inte sa till i förväg för då lär man sig att om man jobbar så lönar det sig typ :). Jag har också tänkt på att det kan komma ett uppdrag där man måste vara beundrad i alla "städer" för att t.ex besegra garnok och man behöver en massa hjälp. Och det vart ju värsta utbrotten i chatten om att man måste vara poppis. Och alla blev skitsura

Svar: Jamen precis, i slutstriden eller något. Karaktärerna i spelet måste ju känna att dem kan lita på oss att vi kan döda den stora besten. Så om man inte är beundrad överallt så kanske inte alla på Jorvik känner att vi är rätt person att döda Garnok :3
Rännan

#3 - (svar till Ellen Flowerhome) Stephanie Diamondfall

Jag fattar det. Men nu har de som inte var populära fått lära sig en läxa. Så skyll er själv nästa gång. För ni vet attdet kommer hända.

#4 - Inez Flowerforest

Inte för att vara negativ eller låta dum, men att man måste vara Populär med Kallterna för att köpa fjordingarna tycker jag mer verkar lite som att Kallterna måste kunna lita på en och om man är populär med Kallterna så vet ju Sedna och Nanook (?) att de kan lita på en och då säljer de sina fjordingar (det är så himla sent så allt blev så hiiiimla rörigt)
Detsutom att det kommer ett uppdrag att man måste vara Beundrad med alla fraktioner tror jag inte kommer, kommer det skapas en ny fraktion som man ska bli beundrad med då? Men då kan man ju inte göra uppdragen för man har ju en fraktion som är tom, om man har några fraktioner kvar och äntligen kan göra uppdragen och så förstår man inte, så kan man inte fråga någon för av någon anledning är typ alla SSO spelare så himla osociala.
Jag menar inte att låta arg för det är jag inte ❤️

#5 - Jen

Jag blev sur först. Men jag sa inte skit till SSO iaf. Men nu kämpar jag mig fram för att äntligen få min fjording *-* Dom är ju så himla vackra!