Att sälja och köpa hästar

 
Att sälja och köpa hästar, det börjar nu bli en vardag på SSO. Man köper en ny häst, rider den ett tag, och så märker man, att det inte var en häst som passade riktigt. Och så säljs den.
 
Men liksom, vad beror det på?
 
Det finns en del anledningar. Vissa köper en häst bara för att alla andra gör det. Men sen, när det är poplärt med en annan hästras, säljs den första för man hade inge intresse av den från första början. (Detta kommer aldrig hända mig för övrigt.)
En annan sak är att man köper för att man tycker den är fin till en början, men efter ett tag, så tappar man smaken för den och säljer hästen. (Har hänt mig en gång.)
En till anledning, är ju dessa impulsköp. Man ser, man gillar, man köper. Utan att tänka, man bara skrider till handling. Jag har gjort ett impulsköp, med Lycka (Frostspirit). Fast jag vet inte om det var ett impulsköp, jag har velat ha henne ända sen hästfunktionen gjorde sitt inträde i SSO. Men, jag hade inte planerat att köpa henne den dagen jag gjorde det. Dock, så har jag inte ångrat köpet en sekund!
 
Jag nämner inga namn nu, men många/en stor mängd av alla SSOs spelare göra väldigt ofta impulsköp, och andra/tredje dagen säljer de hästen. Och jag undrar, varför gör man så?
Visst, det är en ny häst och det är riktigt häftigt.
Visst, den är populär just nu och man vill visa alla andra att man har den.
Men sen då? Gillar man den verkligen så pass att man vill behålla den?
I många fall, nej. Och hästen säljs.
 
Jag tycker det är ett väldans slöseri med SC, och inte minst riktiga svenska kronor, som man förmodligen köpt SC med.
 
Det här är mina åsikter, vad tycker ni?
 
#1 - Lusen

-Tar åt mig lite- hahaha. Nej men, jag köper lätt saker utan att tänka mig för. Väldigt jobbigt. Sålde ju en av mina hästar, vilket var ett sånt köp som jag gjorde väldigt hastigt. Var nog mest "bara för att alla andra köpte" xD
Sen så har jag haft tankar på att sälja en annan av mina hästar, som jag även där köpte hastigt. Och, jag vet att jag hade varit nöjd om jag valt en annan färg. När jag köpte den gick jag mer på vad andra tyckte än min egna känsla.
De hästar jag verkligen tänkt igenom är de jag gillar mest!

Så, jag tröttnar på mina hästar om jag gjort impulsköp och även om jag har flera som inte är i hög level. Gillar heller inte att ha för många hästar, orkar knappt mata en haha x)

Riktiga pengar slösar jag inte, då jag aldrig köpt SC (förutom när jag köpte SR då). Men visst känns det tråkigt när man sparat i evigheter för att kunna köpa någon häst, och om man då gör ett onödigt köp :/

Såhär känner jag kring detta. Men hoppas att jag i framtiden kan försöka tänka till lite extra när jag köper en häst! <3

Svar: Aw, det va inte mening att du skulle ta åt dig Lus <3 misstag gör vi alla, och man lär sig av dem! Det är bra att du börjar tänka efter innan du köper en ny häst ^^ <3
Rännan

#2 - himlakraftenslana.blogg.se

jag köper/säljer ju hästar hit och dit känns det som ibland. henja och frank var impulsköp som jag inte ångrar, fast sten, rahu och pål var impulsköp som jag ångrade. man vill ju ha allt man inte kan få ; jag har nog aldrig köpt en häst bara för att den var populär just då :D

Svar: Aa, impulsköp är nog vanligast, men tur att du lyckats hålla dig från att köpa när de är populära ;)
Rännan

#3 - Lilly

Jag köper aldrig något med "impuls" varken SSO eller IRL, kan ibland vara fruktansvärt tråkigt. Men jag har alltid planerat mina inköp och skulle aldrig köpa en häst om jag verkligen inte skulle vija ha den. Är väldigt nöjd med mina fyra hästar. Jag reagerar också på att hästar köps och säljs och jag tycker de slösar med sina SC, vad gör de den dag de inte kan få nya SC?

Svar: Ja precis! De tar det lite för givet, att de kan skaffa SC bara sådär :o
Rännan

#4 - Esmeralda Silverforce

Håller med, många slösar sjuka mängder riktiga pengar på Star Coins bara för att slösa bort dem. Jag har inget emot att man stöttar spelet med sina pengar, men... trist. Nu är det ju ett spel, och hästarna är inte riktiga, men jag tycker ändå det är tråkigt med spontanköpen och att folk sen kastar ifrån sig hästarna för att skaffa sig en annan. Äh, vet inte hur jag ska förklara mig, men jag tycker det är tråkigt att folk slösar så mycket pengar på bokstavligt talat ingenting.

Svar: Ja men precis, håller med dig helt!
Rännan