Den mystiska ön

 
Jag tycker det känns som att SSO har en förkärlek till trasiga broar.
 
 
Den här lilla ön som vi inte kan nå för tillfället var en utav de platser som väckte mitt intresse väldigt tidigt när Skördebygden öppnade! Hela denna lilla ö utstrålar mystik, brand och död. Och me loves it c8 Det betyder spännig!
 
Jag har en känsla av att ön har en koppling till huvudstory-uppdragen, men på vilket sätt kan jag inte riktigt lista ut. Vi ser att det finns ruinrester efter någon typ av byggnad, själv tycker jag det påminner lite om en kyrka. Fråga inte varför x)
 
Sen alla de döda träden och törnbuskarna → antingen så har det förekommit en brand på ön, eller så har det hänt något med magi inblandat som dödat allting på ön. Sen, varför är den så liten? Har den släppt ifrån Paddockön på något sätt för länge sen men inte glidit så långt bort med havsströmmarna? Ja, man kan nog sitta länge och spekulera om vad som hänt med och på den stackars lilla ön. Men jag hoppas vi får svar snart! c8