Svar från Frågestunden

 
Först ska jag väl säga... geeeeeeez! Trodde inte jag skulle få så många frågor xD Men är glad att ni undrar så mkt om mig trots allt C: Det andra är väl, att det här inlägget kommer bli långt, så för er som inte vill läsa frågorna och svaren får väl scrolla ner en bit x')
 
So, here we go! Mina svar är bredvid frågorna med fetmarkerad text.
 
Frågor av Lily:

1. vilka IRL bloggar läser du typ dagligen? Läser inga faktiskt x)
2. vilka sso bloggar läser du typ dagligen? Haha måååånga, orkar inte rabbla upp dem dock
3. nämn en person på din sso vänlista som det är länge sen du chatta med hihihi ;) Min allra första vän på SSO, Tiffany Lightnight
4. hur länge har du spelat sso? Sen den 4:de April 2012
5. Visa ett foto på hur du ser ut irl hähähä :P
 
Så, det här är jag x) Bilden tog jag i somras när vi var på Gotland.
 
6. haru dygnat någon gång, isåfall hur många? Aa, en gång x) Om det räknas som att dygna ehehe
7. lägg dina hästar i favorit ordning, 1= bäst 4=sämst :D Usch, svår fråga D: Men 1 = Snow, 2 = Helge, 3 = Ashy och 4 = Melody. Så känner jag just nu i alla fall xD
8. gillar du din egen design? Ja, än så länge x3
9.hur många läsare har du? Rekordet är 40 dagligen.
10. samsung VS iphone
11. Blogg.se VS Bloggo.nu
12. hur snäll & m.m är jag en skala på 1-10? 6 ;) Du kan va naughty
13. kan du redigera en bild på baronessan så att man inte känner igen henne? XD Skulle jag kunna men isåfall lägger jag in den i det här inlägget senare x)
14. favorit nummer? 8, av någon anledning o.o
15. Vilken klubb harvarit din favo genom alla so klubbar? varför? NML, CG och FM. Det är dem klubbar som kännts som en riktig familj. Och det är det jag tycker man ska känna med en klubb.
16. Varför fortsätter du spela sso? För att det kommer nya uppdateringar hela tiden i spelet som gör att det aldrig kan bli riktigt tråkigt. Men den riktiga orsaken är att jag skulle sakna alla mina fina vänner otroligt mycket
17. gillar du bokstaven L? (som i ex Lily XD) Ibland x) Beror på vilket namn det är lol
 
 

Frågor av Lana:

1. Vaför valde du att heta Renee Bluebridge? Då jag började spela fanns det inte så många alternativ på namn som man kunde välja mellan. Renee var väl det förnamn som jag tyckte lät mest ovanligt och fint. Bluebridge kommer från att min favoritfärg är blå, och efter att jag valt "Blue" så valde jag nästan "bridge" direkt utan att kolla igenom alla de andra namnen x) Men så tyckte jag "Bluebridge" inte lät så vanligt heller c:
2. Tycker du om att kasta pil? Sådär x)
3. Kan du sy? (det borde du för du är kvinna, hha men nej) Ja, jag kan sy. Har dessutom tagit symaskins-körtkort i lågstadiet xD
4. Vad har du för dator? Fujitsu är min skoldator som jag alltid spelar SSO på. Min egna dator är en Acer, men om jag spelar SSO på den laggar det sönder ;-;
5. Har du haft tandställning nån gång? Japp, det var nästan exakt ett år sedan jag tog bort den nu.
6. Är du beroende av något? Musiiiik <3
7. Föredrar du storstan eller en stuga ute på landet? Stuga på landet <3 #naturmänniska häär
8. Vad är din åsikt om pappersätande kaniner som håller en uppe på nätterna? Låter förjävligt, flytta buren till ett annat rum!
9. Har du nån favoritblomma? Faktiskt inte
10. Om du skulle få prova på vilken sport som helst, helt gratis, vilket skulle det va? Ridning! Har aldrig ridit i hela mitt liv men skulle va kul att prova då jag spenderar hela min tid på en hästrygg i SSO x)
11. Dricker du Cola ur flaska eller burk? Både och, actually
12. Hur många lampor har du i ditt hus irl? Pfft, tror du jag räknar? x) Mer än 20, säkerligen
13. Föredrar du stationär eller bärbar dator? Säger du stationär ifrågasätter jag dina värderingar. Just nu är min värdering bärbar <3 har inte haft stationär på år xD
14. Hur många språk kan du? Jag tror du menar språk som man verkligen kan tala och inte ett språk som man kan bara några ord :P Men isåfall 3, svenska, engelska och spanska.
15. Om du fick köpa vilken häst du ville i sso, vilken skulle det va? Är uuusel på hästraser, och om det är tillåtet att prata om framtiden skulle jag nog köpa en ponny när de väl kommer!
16. Tycker du att golvmattor är nödvändiga? Ja, golvet blir ju kallt annars duuh
17. Tror du man kan leva utan dammsugare? Näh, de är irriterande högljudda dock
18. Vilket område längtar du mest till; södra jorvik, dinodalen eller fornkungens bergsväg och området där bakom? Så som jag känner nu, Södra Jorvik!
19. Vilken färg är väggarna i ditt rum irl? Ljusblå med små vita moln
20. Vill du slå ner mej om jag kallar dej rune runsten? Neh x) Men tanken är lockande
21. Har du/har du haft några häst PC-spel? Faktiskt inte :o
22. Är blogg.se bättre än bloggo.nu? Jaa, helt klart! Det var ju därför jag flyttade x)
23. Hur många husdjur har du i sso? 5 :3
24. Ser du dej själv som en som ger bra råd? (För det gör du, tkr jag c;) Aw, tack du <3 Tja, jag har varit med om en hel del händelser som krävt att man ger bra råd och vägledning. Och de som behövt råd verkar gillat dem de fick av mig. Så ja, det skulle jag nog säga c:
25. Kan du nånsin föreställa dej att sluta spela sso? Nej, inte på långa vägar! Men det kan ju ändra sig i framtiden dock
25. Är du allergisk mot nåt? Nepp, och det är jag glad för!
26. Visst är sourcream & onion chips världens bästa uppfinning? 8D Omg jaa! <3 Love them!
27. Om du var ett djur, vilket skulle du va? Varg, helt klart C8
28. Har du smakat Snapple nån gång? Isf gör det det är aaaasagott. Haha, ska göra't
29. Om du fick byta konto med någon för en dag, vem skulle det vara och vad skulle du göra? Hm, svår fråga. Men kanske med dig, för att se hur det är att va Lana x)
30. Tror du man kan bli radioaktiv om man äter för mycket mikromat? Haha, ingen aning x'D
31. Har du blivit stucken av ett bi nån gång? Aa, under foten lol
32. Har du brutit nåt nån gång? Nepp :3
33. Vilken är den fuulaste färg du vet? Har jag ens någon? Haha, vet inte. Men typ en blandning av brun och gul så det ser ut som spya x)
34. Vilket land av alla som finns tycker du har finast flagga? Haha iiinte den blekaste
35. Vilken är din favoritsmajlis? Majlis? Jag hoppas du menar mail ahaha, men jag använder hotmail mest!
36. Vilken djurunge tycker du är sötast? Varg!
37. Är du vidskeplig? Inte direkt
38. Vilket är det fulaste stället i sso enligt dej? Galoppbanan, den behöver fräschas upp ;-;
39. Vilken manstil tycker du är finast i sso, överlag? Den längsta, älskar den <3
40. Hur många medaljer har du i sso? Just nu så sparar jag inte, men har en guld, silver och bronsmedalj ifrån varje Championat. Så om jag räknat rätt har jag 15 stycken! Plus mina 3 fiskemedaljer C:
41. Vilket är ditt favoritchampinat och varför? FPC, för det är en awesome bana.
42. Vilket championat tycker du minst om och varför? MLC, inget händer där och banan är tråkig x)

 
 

Frågor av Lusen:

1. Vilken är din favoritplats på sso? Everwindfälten ovanför Landon tror jag faktiskt. Gillar att springa omkring där och ta bilder :D
2. Din favoritmat? Hm, tacos I think
3. Vad gör du när du har tråkigt på sso? Det beror på. Om jag är ensam online och inte gjort alla blåa, så gör jag resten. Om jag gjort alla blåa, så rider jag omkring och väljer ut ett offer som jag börjar stalka. Om jag inte är ensam online däremot börjar jag snacka med klubbisarna :3
4. Vad tycker du om noobies? Jag ska egentligen inte säga något ont om dem, vi har alla varit i den sitsen! Man fattar inte hur man ska mata hästen, hur man köper hö osv, trots att det för oss är så naturligt. Jag hade asmycket problem i början när jag skulle mata Snow. Det gick ju inte! haha xD Men jag kan väl säga att de ska va glada att de hittade hit till detta aweseome spel :D
5. Vilken är din favoritfärg? Blååå! Har du kollat mitt namn? xD
6. Din absoluta favoritlåt? Just nu? Det måste vara Two Steps From Hell - El Dorado ♥ ♥ ♥ ♥ Ni som inte gillar instrumental musik skulle inte fatta x)
7. Varför spelar du sso? Jag älskar fantasy, och SSO's huvudberättelse dryper ju av fantasy och spännande action :D Det var faktiskt det som lockade mig att börja spela! Men jag spelar även för att prata med alla mina undebara vänner ♥
8. Din favoritblogg? Jag vill inte peka ut någon, så säger min egen xD
9. Din favoritfilm? Många av mina favoriter är The Hunger Games, The HobbitThe Pink Panther-filmerna, National Treasure, nästan alla Disney-filmer = min barndom i ett nötskal <3
10. Vad tycker du mest om på sso, sommar eller vinter? På SSO är det nästan vintern, för det är så annorlunda i jämförelse med sommaren så den blir speciell :D
11. Samma fråga fast irl? Sommar <3
12. Vilken av dina hästar gillar du mest och varför? Snow, han har varit min kompanjon sen jag började spela <3
13. Varför bloggar du? För att mina vänner (och även andra spelare) ska få se vad jag har gjort på SSO varje dag :3
14. Vad tycker du är roligast med sso? Huvudstoryn, chatta med the friends
15. Vilka klubbar har du varit med i? Den aaaallra försten klubben jag va med i minns jag inte Dx Det jag minns är att jag fick 10 dagars SR av klubbägen och tack vare henne öppnades mina ögon över hela Silverglade :D Men efter den är det Dark Panthers Club, Silver Hunters, Frost Wolves, Northern Mountain Legacy, Crystal Ghosts, Rainbow Dragons och Frost Mystery.
16. Vilket stall har du helst som hemstall och varför? Steve's Gård, det är nära till allt :D
17. Godis/chips?
18. Fanta/cola?
19. Vilken frisyr tycker du är snyggast på sso? Den jag har nu, det långa utsläppta håret :3
20. Om du fick byta namn på sso, vad skulle du heta då? Älskar ovanliga namn, så typ Teagan Wolfdaughter :D
21. Din favoritoutfit på sso? Tror inte jag har någon xD
22. Tycker du om att fiska? Jag tycker det är rätt okey faktiskt! Lite variation än att bara rida runt och tävla C:
23. Säg en plats på sso som du helst inte är vid? Exil-figge
24. Är du en morgon-eller kvällsmänniska? Kväll! Hatar mornar ;_;
25. Din favoritsmiley? :D
26. Vad tycker du om Landon? Han är för närgången...
27. Vilken häst tycker du är finast på hela sso och varför? Du får bara välja en. Friesern, den är faktiskt sjuuukt vacker.
28. Vart på sso brukar du oftast vara? Steve's Gård :3
29. Gör du alla blåa varje dag? Ajamän!
30. Det roligaste uppdraget du gjort? Första gången man fick åka till oljeplattformen! Omg, det va azum.
31. Om du skulle sluta på sso, vad skulle du sakna mest och varför? Mina vänner, om jag inte hade dem som kontakt någon annan stans skulle jag sakna att prata med dem <3
32. Nämn en person på sso som du vill lära känna och varför? Hm, kan inte komma på någon o.o
33. Din favoritbana på sso? Skogsbanorna :D
34. Någon du ser upp till irl? Mina föräldrar x)
35. Om du bara kunde vara en ålder hela ditt liv, hur gammal skulle du då vilja vara, och varför? (hoppas du fattade frågan) Typ, 24. Man är inte för gammal men man är myndig och man kan liksom göra vad man vill ^w^
36. Vad är du rädd för? Alltför höga höjder ;_;
37. Något som gör dig glad? Min familj, Felix, mina vänner <3
38. Något som gör dig ledsen? Att tänka på den globala uppvärmningen. Det är hemskt tycker jag D:
39. Vilket är ditt turnummer? Jag tror inte jag har något xD
 
 

Frågor av Mel:

1. Om du fick byta namn på din gubbe, hade du gjort det då? Och i så fall till vad? Jag är faktiskt rätt nöjd med det namn jag har, men om jag skulle bytt skulle jag nog heta Teagan Wolfdaughter :3
2. Vad gör dig glad (irl/sso spelar ingen roll)? Min familj, Felix IRL, i SSO, mina vänner <3
3. Vad gör dig ledsen? Att tänka på den globala uppvärmningen. Det är hemskt tycker jag D:
4. Nämn något pinsamt du helst vill förtränga? :D När jag var yngre och jag och familjen var på skidsemester. Mamma och jag åkte en svart backe (den brantaste) och vid halva backen ramlade jag och gled typ 10 meter. Tappade båda stavarna och ena skidan åkte av. Mamma var redan nere vid liften så hon kunde ju inte hjälpa mig. Men det som var HEMSKT var att precis ovanför backen åkte en sitt-lift. När jag kollade upp var alla "vagnarna" eller vad man ska kalla dem, fulla, och precis alla människor tittade ner på mig. Näe, det var verkligen hemskt ;___;
5. Har du haft andra djur utom Felix? Två marsvin, Bella och Snuffie. Bella dog dock förra året.
6. Vad vill du göra efter studenten? I have no idea :3
7. Vad tror du Melody och Ture planerar i just detta ögonblick? HAHA, hur de ska bli ensamma nästa gång vi rider dem samtidigt? x)
8. Tror du vi kommer få avel på sso i framtiden? Tveksamt, eftersom SSO har många unga spelare. Men jag skulle vilja!
9. Vad ser du mest fram emot i och med att jorvik kommer? Uppdrag och nya områden att upptäcka :D
10. Var Renee den första karaktären på sso du skapade? Japp, hon var min allra första.
11. Hur många andra gubbar har du? 4, varav en är på en engelsk server xD
12. Om datorer inte fanns, vad hade du gjort istället? (omg då hade vi aldrig känt varandra...) Omg, jag vet inte. Troligen läst mycket mer böcker, lekt med Felix och varit utomhus. Kan dock inte tänka mig en annan framtid där jag inte kände dig ;_; <3
13. Vad gör du om 10 år? Studerar, känns det som just nu xD
14. Vad är din drömfunktion på sso? Ta bort områdesfunktioner. Asså vad som helst annat! :D Avel, att två hästar kan dra en vagn som sedan typ 5 personer kan sitta i, och att man kan få skjuts av en annan spelare på dess häst! :D
15. Hur många gånger har du ridit IRL? Inga x')
16. Om du var Game Master för en dag, vad skulle du göra? Om jag skulle få va en Game Master men va tvungen att åka till deras konto i Stockholm skulle jag typ fråga ut dem om kommande uppdateringar x) Men annars skulle jag nog gå runt på SSO och typ va polis i Global x)
17. Varför har du så fint hår (IRL)? <3 Haha, jag vet inte <3
18. Vad gör du helst när det regnar ute? Sitter inne och kollar på film/spelar spel/spelar SSO!
19. ..och när det är sol? Försöker gå ut HAHA
20. Drömresemål? Stora Barriärrevet utanför Australiens kust och dyka där :'D
21. Om dina sso hästar fanns IRL, vilken hade du valt att äga, och varför? Ja. Du får bara välja en. :D Känner att svaret väger mellan Melody och Snow... men jag tror faktiskt Snow :D
22. Vilka bloggar följer du dagligen och vilka följer du "när du har tid/kommer ihåg"? Din, Lusens, Leylos, Mandas, Emmas, Regpegs och massa fler
23. Följer du några IRL bloggar? Nope
24. Värsta semesterminne? Kan jag ta det med skidsemestern? x)
25. Och bästa? De varma sommardagarna i Italien som jag och familjen badade i det sjukt varma havet <3
26. Något du kommer ihåg sedan du var liten speciellt mycket? Vad som helst som etsat sig fast i ditt huvud :D När min lillebror föddes, jag och min lillasyster var hos mormor och morfar medan mamma och pappa var på BB. När pappa ringde och berättade för morfar via telefonen att vår bror fötts blev vi jätteglada. Sen typ 2 minuter senare kom mormor tillbaka från jobbet. Och med glas med cola i handen sprang vi fram till mormor och berättade att vi hade fått en lillebror. Men det är alltid den lilla detaljen med cola-glasen jag minns, att vi sprang omkring med dem i deras lägenhet överallt för vi var så upprymda xD
27. Favorit tv-program? Mannen som talar med hundar :D
28. Bästa filen du sett? Dunno, sett många bra filmer x)
29. Vad tycker du om reklam? Usch, bort med den
30. Vad tycker du om folk som nyser rätt ut på allmänna ställen? Lol, jaa du. De kanske skulle nysa i armvecken istället?
31. Hur tror du att andra ser dig? Med personligheten? Tja, som en snäll, rolig och flummig tjej x) Fast IRL är jag väldigt ironisk som min lillebror och lillasyster stör sig på något otroligt xD
32. Tycker du om blodpudding? Aldrig smakat men det låter creepy
33. Vart bor du helst? På landet eller i storstan? Landeet <3 Dock måste det vara bra täckning LOL
34. Skulle du kunna bli vegetarian? Och varför/varför inte? Jag tror faktiskt inte det. Även fast jag älskar djur tycker jag kött är väldigt gott :$
35. Vad drömde du i natt? Vill du veta det? XD Jag var på Fågelskrämsåsen i SSO, satte mig på en giraff som jag red runt på.Sen hoppade jag skeeta högt så jag flög över Södra Jorvik, men sen gled jag tillbaka in till GÅD skogen och sen tog drömmen slut HAHAH
36. Tror du vi kommer lyckas rädda Justin? Faktiskt inte, det verkar som att han har gått över till den onda sidan :o
37. Varför lyckas du alltid fastna? <3 'Cause I'm awesome <3 Näe men, jag tror jag tar vägar som ingen annan tagit förut, vilket gör att jag fastnar xD
38. Brukar du rapportera in buggar? :D Nej, inte hittat någon att rapportera om x)
39. Om nej ovan, har du någonsin mailat till support, och vad skrev du då? Jaa, skickade in idén om en brb-symbol över huvudet, har även skickat in lite andra idéer ^^
40. Tycker du game mastrarna gör ett bra jobb? Absolut! Det gör ett fantastiskt jobb med spelet
41. Skulle du önska att det fanns ett sorts filter, så man kunde bli osynlig för alla utom sina vänner? Ja gud, det skulle va skönt :o
42. Tyckte du om din grundskola? Aa, dock inte de sista 3 åren xD
43. Vilken är din favoritglass? Pft, minns inte X)
44. Gillar du lakrits? Haha näh
45. Tycker du om att shoppa? Inte direkt, men jag shoppar gärna böcker 8)
 
 

Frågor av Emma:

1. Tycker du att SSO borde höja Maxgränsen för antal JS? Nee, den är bra som den är nu!
2. Om du fick önska vilket plagg (typ, färg, detaljer, vad som helst!), vad skulle du helst vilja ha då? Åhh, en grå jacka med svart tröja innanför, sen på baksidan skulle det vara ett ansikte av en ylande varg <33 Som små detaljer skulle det vara tassavtryck på jackans fickor och ärmar :DDDD
3. Vad skulle vara den coolaste uppdateringen på sso enligt dig? Avel!
4. Vad är det coolaste, enligt dig, som har kommit under den tiden du spelat? Nya hästar, om man ska jämföra med hur det såg ut innan, är faktiskt fler hästar väldigt häftigt x)
5. Hur länge har du spelat? Sen den 4:de April 2012 ^^
6. Vad är din högsta önskan? Ingen aning o.o
7. Vad är din värsta fruktan? Att jag ska förlora min familj elr någon av mina vänner
8. Vad är din bästa dröm du haft? När jag var liten, den killen jag var kär i, i drömmen var han och jag ihop och vi satt tillsammans på en strand x')
9. Vad är din värsta mardröm som du haft? Typ att ett monster jagade mig skitlänge i mörka utrymmen ;_;
10. Vad är du beroende av? Music <3
11. Vad gör du på sso om du känner dig nedstämd eller ledsen? Går till en avlägsen plats för att vara själv.
12. Gör du något speciellt när du är glad? Flummar och skrattar ovanligt mycket xD
13. Om du skulle klä ut dig till någon över en dag, vem skulle du vilja klä ut dig till? IRL: Ingen aning, brukar inte klä ut mig xD SSO: Tja, kanske dig hihi <3
14. Vilken är din favoritårstid? Sommar!
15. Vilken är din favorithögtid? Julen, för det är den årstiden man ska mysa och bara umgås med vänner och familj :D
16. Firar du jul? och i så fall hur? Har ni något speciell tradition ni brukar följa? Japp, tja, jag tror vi brukar fira på det vanliga sättet xD Vid 2 äter vi julmat, vid 3 tittar alla på Kalle Anka och efteråt är det presentöppning. Efter presentöppningen gör alla lite som de vill, några tittar på program på TV (som Karl-Bertils jul) och andra grejar helt med sina presenter C:
16. Vad var det bästa som du fick i fördelsedagspresent när du du fyllde år? Detta året var det nog Makro-objektivet ^^
17. Vad tycker du är mest underhållande på sso? Vissa uppdrag, och se någon annan faila x)
18. Vem skrev du senast brev till? Beth :3
19. Vad är det pinsammaste du gjort på sso? Fastnade mitt framför massa människor ;_;
20. Vad är det pinsammaste du gjort irl? :P När jag var yngre och jag och familjen var på skidsemester. Mamma och jag åkte en svart backe (den brantaste) och vid halva backen ramlade jag och gled typ 10 meter. Tappade båda stavarna och ena skidan åkte av. Mamma var redan nere vid liften så hon kunde ju inte hjälpa mig. Men det som var HEMSKT var att precis ovanför backen åkte en sitt-lift. När jag kollade upp var alla "vagnarna" eller vad man ska kalla dem, fulla, och precis alla människor tittade ner på mig. Näe, det var verkligen hemskt ;___;
21. Vad gör du på din fritid? Läser, leker med Felix, umgås med familjen C:
22. Om svaret bara råkar vara sso, vad gör du på din fritid utanför sso? Svaret jag skrev, men också SSO ofc x)
23. Vad är din favoritmat? Tacos, I think :P
24. Har du några allergier? Nope, och det är jag glad för!
25. Vilken maträtt hatar du över allt annat, och varför? Haha, vet inte om jag faktiskt hatar någon maträtt xD
26. Vilket är ditt favoritbär? Jordgubbe :D
27. Vilket är dina favoritgodisar? Nappar ehehe
28. Vad var det konstigaste du sa när du var liten? När pappa skulle ta mig till frisören för att klippa mig sa jag alltid "Jag vill inte åka till prästen" ;_; xDD
29. Vad är det häftigaste du gjort? En av de mest häftigaste saker jag gjort var nog när jag åkte gokart på Gotland i år, det gick skitfort men det var azum :DD
20. Vad känner du dig mest stolt över? Många saker, men en sak är att ha dig, och många andra på SSO, som vän <3
 
 
Tack för alla era frågor :D Och det tog typ 2 timmar att svara på alla haha ;_; xD Hoppas ni är nöjda med svaren C; Förlåt om jag skrivit fel någonstans xD
 
 
#1 - himlakraftenslana.blogg.se

Ahaha jaow du, det är både helvilt och ödemark att vara Lana x)

Svar: Låter speciellt xD
Renee Bluebridge

#2 - Mel

"35. Om du bara kunde vara en ålder hela ditt liv, hur gammal skulle du då vilja vara, och varför? (hoppas du fattade frågan) Typ, 24. Man är inte för gammal men man är myndig och man kan liksom göra vad man vill ^w^"

HAHA en slump att det är min ålder XD <3

Svar: HAHAHA, faktiskt x) <3
Renee Bluebridge