Kapitel 6 - Ny Familjemedlem

 
Han var vaken. Det hade han varit sen länge. Morgonens strålar letade sig in genom stallets fönster och lös upp hela korridoren med en mysig gul-orange färg. Dock, så var han inte lugn.
     Snowdream klippte med öronen. Han lyssnade, lyssnade hela tiden. Inatt, när han och Askan hade kommit tillbaka med Renee, så hade Steve tillsammans med Lucy och Melissa burit in henne till Silvergladebyn. Där hon skulle få vila upp sig.
     Nu var det morgon, och han väntade på besked. Han kunde höra Askans lugna andetag i boxen bredvid honom, där hon fortfarande sov. Snow hade lyckats sova lite inatt, men inte mycket. Oron, var för stor.
     Plötsligt hörde han fotsteg, öronen spetsades mot stalldörren.
     Den öppnades.
     Fotstegen kom närmare.
     Det var Steve.
     Han gick fram till Snow's boxdörr, la handen på hans mule och gav ut en suck. Snow gissade på att det var av lättnad.
     "Var inte orolig, gamle gosse", mumlade Steve och log snett. "Renee vaknade för en liten stund sen, och mår finfint."
     Snow kunde inte hejda sig, utan slängde högt med huvudet och gnäggade i ren glädje. Han hörde hur Askan frustade förskräckt till i boxen bredvid honom när hon råkade vakna av hans gnäggning. Han frustade själv, som om han skrattade.
     Renee är vaken, och hon mår bra.
     "Hon kommer snart ut till stallet personligen", berättade Steve och log mot honom när han såg Snows glädje. "Jag tycker det är också skönt att se flickan på benen."
     Steve gav Snowdream en lätt klapp på mulen för att sedan ta lite verktyg och försvinna ut genom stalldörren, som han lät förbli öppen.
     "Varför allt ståhej?" hörde Snow Askan säga bredvid honom.
     "Renee mår bra!" sa han upphetsat. Han hade nog aldrig varit gladare över ett besked. "Steve sa det nyss, och hon kommer snart hit!"
     Han såg ur Ashwhisper sträckte ut sitt huvud över boxdörrens kant och tittade mot honom med spetsade öron. "Det är ju fantastiska nyheter!"
     "Jag vet!" Han skrapade med hoven i marken. "Jag är så lättad."
     "Det kan jag mycket väl förstå", sa Askan mjukt. "Det var en speciell upplevelse igår."
     "Verkligen", instämde Snow.
     Deras samtal upphörde där, och Askan gick för att äta lite hö ur sin box. Själv stod Snow kvar med huvudet långt usträckt och väntade på Renee's ankomst. Efter några minuter hörde han fler fotsteg. De närmade sig, inte snabbt, men målmedvetet.
     Runt hörnet kom Renee gående. Med blicken kunde Snow se att hon såg helt okej ut, skrapsåren från inatt var borta och hon hade rena och fräscha kläder på sig.
     "Snow!" utropade hon och sprang fram till hans box.
     Han återgäldade hennes rop och gnäggade högt. När hon kom fram slog hon armarna runt hans hals, och han borrade in sin mule i hennes hår för att insupa doften av sin Soulrider.
     "Mel och Lusen berättade för mig vad som hände inatt", viskade hon. "Jag är så stolt över dig."
     Hon släppte hans hals, men höll hans mule i ett kärleksfullt grepp. Han såg in i hennes ögon, och lättnaden sköljde över honom. Renee la sin högra hand mot hans kind, strax under hans öga.
     "Min fina underbara Snowdream", viskade hon med ett leende.
     Snow frustade lätt, och Renee skrattade till.
     Han såg i ögonvrån hur Askan sträckte ut huvudet. Renee släppte honom och gick fram till henne.
     "Jag är minst lika stolt över dig, Ashy", sa hon och smekte hennes mule. "Du hjälpte ju Snow, trots allt.Jag är så glad att jag har er."
     Askan gnäggade till och buffade på Renee's kind så hon skrattade. Snow gnäggade han också, nu var han lycklig igen.
     Nya fotsteg hördes i korridoren. Fram runt hörnet kom Melissa gående.
     "Rännan, jag hade tänkt rida till Stallet Gyllenbladet för att kolla på hästen jag tänkte köpa", sa hon. "Ska du följa med?"
     "Visst", sa Renee och vände sig mot Melissa. "Jag kan ju också passa på att ta mig en titt. När rider vi?"
     "Vad sägs som nu? Om du känner att du klarar det förstås."
     Renee fnös men Snow såg att hon log. "Jag har klarat värre saker, vi rider med en gång. Tar du Kvicken om jag tar Snow?"
    "En sån sak behöver du inte ens fråga", sa Melissa och blinkade, och på några sekunder försvann hon ut genom stalldörren.
    Renee skrattade och gick till sadelkammaren.
     "Kolla på häst?" hörde Snow Askan säga undrande.
     "Ja, Melissa behöver en tävlingshäst. Du känner väl till Championaten? I dem tävlingarna kan man inte direkt springa med en häst som är rädd för hinder."
    "Aha, jag förstår."
     När Renee kom tillbaka gick hon in till Snow i hans box och satte på honom tränset, lade på schabraket och satte fast sadeln.
     När hon var klar gick hon ut i stallgången, hon behövde inte leda honom. Automatiskt följde han efter henne ut.
     "Vi ses senare", mumlade Ashy.
     "Aa, vi ses", svarade Snow.
     Renee öppnade en utav de större stalldörrarna så att han skulle kunna komma ut. Solskenet slog honom rätt i ansiktet och han fick kisa med ögonen när de gick ut på stallgången. Några meter bort stod Melissa, och bakom henne stod hennes häst, Quickwhisper.
     "Redo?" frågade hon Renee.
     Snow var redo när Renee utan förvarning hoppade upp i sadeln.
     "Alltid redo", svarade hon med ett leende.
     Melissa log hon också och hoppade vigt upp i sadeln på Kvicken.
     Renee slog lätt med fötterna mot Snows sidor och han gick några steg framåt och hamnade bredvid Quickwhisper.
     "Tja Snow", sa han och ryckte till med huvudet.
     "Tjena, försten till Ridhuset?"
     "Jag är på."
     Utan att de gav sina ryttare någon förvarning kastade sig Snow och Kvicken iväg i en vild galopp, bort från Steve's gård.
     Snow kände att Renee var med på noterna med en gång och ställde sig upp i sadeln, redo för galoppen. De red snabbt förbi Silvergladebyn, och det tog inte lång tid förrän Vingården låg bakom dem heller. När Ridhuset kom i sikte ökade både han och Kvicken. Och precis vid Ridhusets portar tvärstannade de båda, samtidigt.
     "Oavgjort", skrattade Snow.
     "Igen", sa Kvicken och flinade.
     "Alltså dessa hästar", sa Melissa och drog bestämt i tyglarna för att tillrättvisa Kvicken lite grann. Men hennes ansikte strålade.
     Snow kunde känna på Renee's kroppshållning att hon var lite tagen, men hon hade älskat det.
     "De är hopplösa", instämde hon, men rösten var full av kärlek.
     Snow och Kvicken frustade nöjt tillsammans för att sedan börja trava mot Södra järngrinden, och de kom in i Gyllenåsarnas Dal.
 
 
När de passerade den började Renee och Melissa prata om situationen Jorvik befann sig i. Alla dessa problem med Garnok, Dark Core och Mörkerryttarna. Snow och Kvicken såg då och då på varandra, de kunde bara vara tysta och hålla med sina ryttare. Jorvik befann sig i dåliga tider.
     Ungefär en kvart senare anlände de till Stallet Gyllenbladet. Det var lika vackert som vanligt.
     De skrittade in i stallet. Renee och Melisa klev av Snow och Kvicken och ställde dem sedan i en tillfällig box tillsammans. Sedan gick de iväg mot försäljningsstallet, och Snow kunde höra hur ivrigt de diskuterade.
 
 
     "Så, vad har du hört om hästarna härifrån?" frågade Snow när Renee och Melissa försvunnit.
     "Moraber", mumlade Kvicken. "De är riktigt bra tävlingshästar, men det är inte många som har dem på grund av priset."
     Snow slängde en blick mot Kvicken. "Är de dyra?"
     Kvicken frustade till. "Folk säger att de är dyrare än vad de borde vara."
     "Låter bara dumt", sa Snow skrapade med hoven.
     "Jo, det tycker jag också."
     "Är de snabba?" frågade han.
     "Ja, smidiga och kan hoppa väldigt högt", svarade Kvicken.
     "Låter som den perfekta tävlingshästen", mumlade Snowdream.
     "Japp."
     Minuterna flöt på, och Snow var inte säker på hur lång tid det hade gått, förrän Renee och Melissa kom tillbaka. Och med sig hade de papper. Papper som visade äganderätt.

 
Jag gav ifrån mig en ljudlig suck. Det hade gått 2,5 timmar sedan Snow och Renee hade ridit härifrån. Och jag började bli uttråkad. Fast ändå, så var jag trött efter nattens strapatser. Så jag visste inte riktigt vad jag ville göra, eller hur jag kände mig.
     Men det var då jag hörde ljudet av klapprande hovar närma sig utanför stallet. Någon som gick av, och i nästa ögonblick såg jag hur stalldörren öppnades, och Renee kom ingående med Snow bakom sig. De såg ut att må bra, förutom det att Renee hade ett ivrigt uttryck i ansiktet.
     Efter att hon tagit av Snow all utrustning och sprungit ut från stallet vände jag mig mot honom.
     "Nå, hur gick det?"
     Snow vände sina chokladbruna ögon mot mig. "Tja, vad ska jag säga? Vi kommer bli en till i stallet."
     Jag hörde på hans röst att han varken lät entusiastik eller sur. "Hur känner du inför detta?"
     "Det får jag veta själv när jag träffat hästen."
     "När kommer den?" undrade jag nyfiket.
     "Nu, faktiskt", svarade han och spetsade öronen.
     Jag spetsade öronen också, och då hörde jag hur en bil kom körande.
     Fotsteg utanför och en gnäggning. Renee's lugnande röst. Någon minut passerade. Sen, in genom stalldörren kom Renee. Hon höll i ett grimskaft, och in bakom henne kom en häst gående.
     Det var ett praktfullt sto med en isabellfärgad päls, mörka gråa ben och en lång vit man som hängde graciöst över hennes hals. Renee ledde fram hästen så att de båda stod framför min och Snows box. Stoet viftade med sin tjocka vita svans medan hon betraktade oss. Och det var då jag såg det, något orange flög ur hennes svans.
     Var... är det.. gnistor...?
     "Snow, Ashy." Renee's röst genljöd genom korridoren. "Detta är vår nya familjemedlem, Summersong."
     Jag tittade på Snow, han såg på mig. Och jag visste att han hade sett samma sak som jag.
     Vi hade inte bara fått en ny häst i stallet.
     Vi hade hittat Eld.
 
#1 - Melissa Silverforce

dyra tävlingsmoraber :D
bra som alltid ^__^
Har dock svårt att ta sista bilden seriöst efter den där smexiga rumpan jag visade dig....... HAHAHAHA <3

Svar: Jaa :3
HAHAHAHAHAHAAHAH <3
Renee Bluebridge

#2 - Namnlös

KAPITEL 5 WÄÄÄ

Svar: Haha kapitel 5 har jag redan skrivit.
Renee Bluebridge

#3 - Namnlös

KAPITEL 5 WÄÄÄ

#4 - Lusen

Lika bra som vanligt!! <3
Hahaha bara för att Mel sa det där nu så kan jag inte heller ta bilden seriöst xD

Svar: Men HAHAHAAH <3
Renee Bluebridge

#5 - Lilly

När kommer nästa avsnitt? Jag vill veta mer...

Svar: Oh, haha. Jag har varit lite seg när det gäller min serie x) Men ska försöka börja skriva på Kap 7! :D
Rännan